lördag 2 februari 2013

Nästa Projekt



God kväll på er !

Nu är det jag igen....:)
Tänkte bara visa er några bilder på vårt nästa Projekt.
Nu ska min A lägga golv i vårt blivande ' fin rum '.
Ett rum som ska vi umgås i och mysa. Ett rum för avkoppling...
I början kommer vi att ha TV där inne men inte sen när TV/Biblioteks/Arbetsrummet ( vad vi nu ska börja kalla det sen ) blir klart.



Dom gamla pardörra leder till vårt blivande Lantkök.
Jag är så glad över att vi har kvar dom gamla dörrarna i huset.
Iallafall dom efter allr att vi blev Tvunga att riva så mycket där nere.




I bakgrunden skymtar ena Skafferiet.



Det blir ganska så stor öppning från hallen mot rummet.
Kanske blir det ett överljus till ovanför ? Vet inte riktigt än...

En gammal fönster kommer att sitta under trappen.
Det är det första som man kommer att se delvis när man kommer in i hallen genom ytterdörren.



Denna fönstret är det men nu är vyn mot hallen från rummet.



Vad tycker ni om trappens undersida ? :)
Kanske ska vi behålla den som den är ?
Gillar den gamla tapeten i blåa toner .
Nått liknande skulle kunna vara fint i ena av våra blivande Skafferie. Eller vad säger ni ?



Nått som vi har Längtat riktigt mycket efter att ha bott på övervåningen är att kunna se ut på riktigt.
Åt varje håll... Våra gamla utbyggnader och framförallt det ljuset som kommer in.
Eller bara det som vi såg igår att rådjuret var ute på åkern.
Så vackert att få se på.

Så nu tjejer var det allt för denna gången! Bilder från Verkligheten igen innan man kan börja piffa till det. Fortsättning följer om ni vill ;) ?

Ha en fin kväll nu ! Kansle blir det Melodifestival för eran del också :) ?
Här är vi laddade med lördags mys.
Ha det gott och Kram igen

posted from Bloggeroid

13 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Härligt projekt! Ja trappen gillade jag :) Ha en trevlig kväll. Kram Anna

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Snedkapa är fint tycker jag. Men våra ytterväggar är inte helt raka så jag valde att köra på raka hyllplan. Mätte de första planet med laser och mätte sen uppåt 50 cm per hyllplan, men hur måttet såg ut längst upp vette gröne, haha.
De kommer säkert torka och krympa, men det får man justera på sidorna om det skulle bli för stor "glugg" i hörnen. Sen behöver det inte vara perfekt heller i mina ögon. Annat är jag petig på men just springor och lite skavanker som ändå påminner en om att det ÄR ett gammalt hus man bor i det gör mig inget.
Vad kul att vi tänkt lika med tavelfärgen! Jag har tänkt vår till recept och lite som inköpslista kanske!! Kul! Kram!

Fågel Blå sa...

Så fint ni kommer att få, vilket stort ljust rum!
Önskar dej en fin Helg
Kramar Kathrine

Mina drömmars hus sa...

Klart vi vill följa er. Ha ha hade en liknande tapet under vår trappa. Men den är borta nu....
Ha en skön lördagskväll, nu blir det Mello!!!!
kram
AC

Anonym sa...

Märkliga saker händer men min gamla bloggadress dök plötsligt upp hos dig.........

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fördelen med äldre hus är att det är så stora rum, kommer bli otroligt fint. Dörrarna är ju helt underbara.
Vi tittade på mellon, han med namnet jag inte kommer ihåg kan nog gå långt.
Bästa dagen till dig vännen
Kramar
AnnaMaria

Hannis sa...

Vilka projekt ni har på gång!
Tänk så fint det kommer att bli,, bit för bit.
Kul att se vad som händer hos dig.

Det där med möblerna.
Jag har varit med om både och.
På en del möbler så är det skumgummi direkt under klädsen.
Det beror lite på hur gammal möbeln är.
Jag brukar börja med att lossa lite på tyget i ett hörn så att man ser vad som är under.

Kram Hannis

A House With A View sa...

Oj vad duktiga och ihärdiga ni är, allt blir så bra! Äääälskar de vackra dörrarna, gah... jag skulle gärna vilja ha sådana inomhus hos mig också, kanske blir ett framtida projekt:))) Ser fram emot att följa det här projektet, kommer nog att bli kanonfint:) Och vad fint det blev med din målade pianopall!

Kraaaaaaaam aka

Hagbacken sa...

Tusen tack för din kommentar hos mig! Så kul att få följa med på er resa, det kommer bli så fint!

Kram Linda

LantlivsAnette sa...

Ja men ohhh så fint ni kommer att få det..vilka vackra rum ni får på nedrevåningen..lantkök och bibliotek...sååå vackert...
Vad jag aldrig riktigt har hört är varför nedrevåningen har varit obebodd, har det varit vattenskada där eller hur var det ?
Kraaam Anette

Cissi - Lyckornas Hem o Trädgård sa...

Det är något speciellt med pardörrar! Vi har något liknande, i vitt med glas in till vårt vardagsrum, det enda jag irriterar mig på är att de går utåt hallen, inte in i vardagsrummet. Hallen blir så trång, liksom.

Hoppas ni har en trevlig helg!

Anki sa...

Vilka härligt stora rum, åh vad fint det kommer bli!

Önskar dig en fin dag!
Kramen!

Kia sa...

Finns att göra alltså! :) Blir bra när det är klart och man uppskattar det mer när man bott lite komprimerat.

Här tittar vi bara på finalen. Tycker det har blivit sååå lång draget med alla delfinaler och andra chansen m.m.

Ha en toppen dag!
kram Kia