tisdag 5 februari 2013

Bänkskivor



Hej igen !

En av dom stora projekt är att göra bänkskivorna innan vårt Lantkök nästan klar.

Visst vore det enklast att bara åka och köpa färdiga träskivor och kanske måla dom...mycket lockande just nu.
Men det kanske vi skulle ångra för att vi har tänk så länge hur vi vill att det ska bli. Så vi får ha tålamodet kvar ;)

Vi har valt att gjuta dom själva av betong.
Gillar väldigt mycket den gråa kontrasten som betongen ger mot det andra vita.lite ruffa.

Inom kort så ska vi börja bygga formarna och gjuta.
Det är lite pirrigt måste jag erkänna... Sen ska dom vaxas med Osmo Colours hårdvaxsolja.

Vill passa på att tacka er alla goa för era hälnsningar. Blir så glad av varendra en.
Jag ska visa er inom kort vad jag pysslar med :)

Ha en fin kväll ! Halvvägs mot helgen igen... :)

Kram från mig

posted from Bloggeroid

11 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hej vännen!
Ni är så himla duktiga!
Det kommer bli så bra..
Jag förstår att det är lockande att ta genvägar nu så här på slutet...men tänk sedan då de är färdiga. va nöjd du kommer känna dig.
Finrummet blir sååå fint med fönstret där under trappen.
Det är så roligt att följa ert bygge...o tänk så mycket som kommer bli färdigt i år!! 2013..det blir ert år det..;)
Kram Katarina

liven sa...

Blir spennende å se!!

Hemma på Sjuan sa...

Så spännande med nya bänkskivor! Ska bli så kul att se ert kök sen, kram Suss

Annes vita rum sa...

Oj,oj såå fint det kommer bli!
Ha de finfint/kramiz

Chokladvillan 1910 sa...

Låter skitläckert ! ;)
Kram Anki

Veronicas Lantliv sa...

Låter fint med betongskivor. Kommer nog väga en hel del också. Ha en bra kväll. Kram Veronica.

idémakeriet sa...

Det blir säkert kanonbra!
Jag gillar också den fina råa kontrasten mot det vita och de andra förmål av trä och så vidare.
Ja vill man ha det fint och annorlunda får man ha is i magen:)
Så du har också 4 barn, härligt vad?
Ja de från Fam annorlunda får nog prioritera bort sig totalt för att det ska fungera, ler.
Lite egen tid är jag glad för så att även mamma mår bra, det spridas sedan till barnen.
Nej du läggdags igen.
Sov gott.
Kram gerda

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ojoj vilket jobb det låter som :)
Men det är det säkerligen värt, det kommer bli hur snyggt som helst!
Det ska bli så kul att se när det är klart..
Spännande!
Stor kram
Jessica

Anonym sa...

Kommer att bli great!! Vad ni jobbar på och så duktiga ni är.
SNYGGT!!!
Ha en riktigt härlig onsdag.
Kram
AC

FruNeroLindström sa...

Men så kul, ni är ju bara så otroligt kreativa och duktiga. Kommer bli alla tiders lantkök.
Ha en skön onsdag. Kram Malin

Husbilen Tuzzen sa...

Det är vackert med betong!

Och jag gillar verkligen din näst sista mening: Halvvägs mot helgen igen... Jag är lite trött för tillfället så helg nu vore inte dumt alls :-)

Kram Helén