tisdag 19 februari 2013

Detaljer

Några detaljer från vårt blivande Lantkök.
Jag kunde ju inte låta bli att ta fram några av dom iallafall.
Den gamla stegen är en av absolut faforiter.
Den har jag hittat på en Loppis för en billig peng.
En härligt patina har den fått med åren och den ska absolut inte Målas om.

Hoppas att allt är väl med er.
Här hemma laddar jag för nattens arbete.
En liten äventyr har vi gjort med småttingarna och nu ska vi bara vara .
Nu är det slut på min 10 dagars ledighet blandat med semestern och lediga dagar.
Men efter mina två nätter så förvantans en lång helg med familjen. Härligt !

Ha nu en god fortsättning på dagen  Kram

11 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Men va läskigt :)
När jag satt och läste här inne hos dig så kommenterade du inne ¨hos mig :)
Va mysigt med lite soffmys med dina små :)
Va duktigt du är som målar och fejar hela tiden... men såklart vill man ju ha klart :) Dina detaljer är helt underbara, stegen skulle man ju kunna göra vad som helst för... Jag har letat efter en gammal sliten stege men inte hittat nån..
Skönt att din man kommer hem och att ni får en långhelg tillsammans, njut ordentligt!

Jo, jag älskar boken, den har många tips och underbara bilder, lite recept också! Jag hade nog inte köpt den för 464:- :) men nu kunde jag bara inte låta bli!
Ha en underbar eftermiddag min vän, det kommer vara lite tyst från mig några dagar kanske...
Det ska bli kul att åka till Stockholm igen... Och uuunderbart att komma hem på fredag :)
Stor kram till dig min vän!
Jessica

Husbilen Tuzzen sa...

Älskar diskborsten. Så fin att man inte vill använda den.

Kram Helén

Anonym sa...

Stegen är super. Har en likadan. Den målade jag med vit utefärg dessutom.
Ha det gott
kram
AC

Chokladvillan 1910 sa...

Underbar stege ! Åh, vad jag gillar såna saker du visar, jag har pippi på köksprylar av alla de slag...det också hehe ;)
Må så gott !
Kram Anki

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej finaste du !

Så underbara detaljer du visar..sopskyffeln är så himla vacker o stegen den är ju så läcker så jag vet inte vad...en sån skulle jag verkligen vilja ha !!
Tack snälla rara du för din söta hälsning inne hos mej...det värmde så otroligt gott !!
Allt är bara bra med mej o min familj, jag längtar som en toking efter bloggandet..trodde inte att jag var så fast i det..men jag tycker verkligen att det är så skoj. Just nu väntar vi på besked från försäkringsbolaget ang. ersättning för datorn..hoppas verkligen att vi snart kan köpa en ny.
Längtar efter dej och alla andra finingar...en fin vecka till dej o många varma kramar

FruNeroLindström sa...

Så fina detaljer.
Förstår att du älskar den stegen. Riktigt fin.
Hoppas jobbnatten går bra. Kram Malin

Cessan sa...

Underbara detaljer!! Att ta fram lite av de fina sakerna peppar och gör att man än hellre vill bli klar med projektet som pågår :)

Super fint med gamla stegar! Fick min sambos farmors gamla stege när hon flyttade från sitt stora hus. Det var ingen som trodde att jag var klok som ville ha den gamla städstegen. Har den till blomkrukor på altanen och bara älskar den!

Kram Cessan

LOPPISLIV sa...

Vilken fin gammal stege, nej den hade jag inte heller målat, så fin som den är, underbar patina på den.
Stor kraaaam Paula

Bodil sa...

Vilka fina saker och stegen är ju jättefin.
Kramar från andra sidan plurret.

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vi har nästan en likadan stege, som är grön och urgammal! Det är detaljerna som gör det...

Kram
Petronella

Cissi - Lyckornas Hem o Trädgård sa...

Nej, vissa saker skall inte målas om! När min mamma pratade om att ge mig sin gamla kökssoffa, så sa jag att ja, den skulle jag minsann måla vit. Men nu i efterhand så känner jag att jag är väldigt glad att jag INTE målade den vit! Den gör sig så fint i vårt kök ändå. :-)