måndag 18 februari 2013

Hall

Hej igen !

Hoppas att ni alla här haft en bra helg.
En ny vecka med nya
möjligjeter eller hur ? :)

Här hemma varvar jag mellan drömmar och verklighet. Det är ju så man får göra för att orka kämpa på sen eller hur ? :)

Hur som helst så har både hallgolven och vardagsrums golven blivit färdig behandlade.
Så skönt men vilket jobb ...men medans jag här slitit så har jag tröstat mig att det är ett stortt stege närmare att få njuta av allt.

På bilden ser ni en bild från ett vinkel från våran hall.
Den enkel dörren leder in till vårt blivande gäst toalett och där ska vi nog såga bort den översta spegeln. Sätta spröjs och glas och så klart tyg :)
Kanske av gammalt lakan eller nått ?
Och sen ska vi ha ett överljus i gammalt stil. Allt för att få det maximala ljus .

Bakom pardörrarna ska vi ha vårt arbetsrum/biblioteks/TV-rum...
Men än så länge är det total kaos där ;)

Nu ska jag ner och fortsätta med köks golvet.
Det sista :)

Tack alla fina för era hälsningar! hej och kram igen
ps. jag lovat att bli en bättre bloggvän :)

10 kommentarer:

kråke sa...

Så härligt fint det blir!:)) Vilka vackra dörrar:)) Kram på dig rara och fortsatt skön vecka:))

kråke

Anonym sa...

Helt underbart!!! Vilka vackra dörrar och vad fina golv.
Uj uj, det blir så tjusigt.
kram
AC

Annas röda stol sa...

Så vackra dörrar!!! Fint jobb ni lägger ner :)) Ha en trevlig kväll /Anna

bakom berget sa...

Oj vad ni sliter! Men ni är verkligen duktiga och det blir såå himla snyggt.
Ha en fortsatt fin vecka nu!

Kram Åsa.

Hemma på Sjuan sa...

Så fint!
Förtår hur mycket jobb ni har!
Kommer ihåg när vi byggde ut och renoverade för några år sedan...
Duktiga ni är, kram Suss

Helenas enkla vardag sa...

Det kommer bli så fint erat hus när det blir klart! Men vilket oerhört jobb ni lägger ner, men det är det väl värt!
Kram Helena

LantlivsAnette sa...

Men ohhh så fint !! Vilket vackert golv...och dörrarna är sååå fina dom också ! Vad du är duktig som sliter med målningen !!
Kraaam Anette

Fågel Blå sa...

Såååååååå fint det blir!
Kramar Kathrine

Chokladvillan 1910 sa...

Ser så fint ut ! Kämpa på snart är det ett minne blott. ;) Du kommer att bli så nöjd ;)
Må så gott !
Kram Anki

Hannis sa...

Det kommer att bli så finnnnt!
Det är jag övertygad om=))
Kan tänka mig att det är mycket som rör sig i huvudet (just sånt där som ljus osv) när man renoverar så mycket som ni gör nu.

Kram Hannis