onsdag 18 juli 2012

Vilket ska man välja....



Hej på er !

Hur har ni det ? Regnar det hos er?
Här kommer det varje dag men men man får
ju försöka göra det bästa av det :)

Man märker att folk håller på att renovera hemma nu när det inte är så fint väder...
Fullt med folk på byggvaruhusen ;)

Här ska ni få se två fönster. Nu har jag funderingar vilket man ska välja av dessa. Vi har 6 rutor i våra fönster i huset.
Men har såna fönster med 8 rutor i förrådet.
Samtidigt så måste det bli rätt...
Svårt. Gillar ju båda ;)

Fönstret ska sättas i en vägg mot vardagsrummet när man kommer in i huvudentren / hallen.
Då kommer man se genom detta fönster in till vardagsrummet och även vår stora fönster som vi har i rummet.

Snart ska väggan sättas upp där så det gäller att fundera klart och ta ett beslut :)
Nu ska jag ner och måla lite pärlspont medans dom små sover.

Ha en bra dag allihopa trots regnvädret ! Kram på er

posted from Bloggeroid

17 kommentarer:

Åsa sa...

Hej

Vilken fin blogg du har! :-)

Jag röstar på den med sex rutor, även om båda är jättefina!

/ Åsa, Inspiration by Åsa

Johanna sa...

Förstår att det är ett svårt val och att det skall passa in med det andra. Jag tycker nog att 8 rutor fönstret är vackrast:)

Kram och ha en fin dag!

Johanna

LantlivsAnette sa...

Åhh vilka fina fönster !! Jag skulle välja de med 8 rutor...de tycket jag var jättefina !!
Kraaam Anette
P.s Här är det strålande sol, nästan för varmt för att vara ute och måla, jag håller på och rustar upp döttrarnas lilla 8-kantiga lekstuga, den ska bli vit..

Husprojekt Drömhus sa...

Hej hej!! röstar också på 8 rutor, såå fina dom var, helt underbara!

Hoppas du har en toppensommar..trots vädret :)
Kram
Tiina

Johanna Stålros sa...

Här varierar det minsann, ena stunden åskar det och regnar och i nästa solsken;) Kram från mig

Anneli sa...

Sol här hela dagen!
Man blir nästan galen så härligt.
Det är ju så här det ska vara nu.

Jag röstar nog på de med 6 rutor då det går igen i övriga huset.

Kram Anneli

Unknown sa...

Hejsan!
Här har vi oxå fått nån skur varje dag men även en hel del sol.
Så fina fönster båda två men jag gillade nog det med åtta rutor allra bäst.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Lilla Lycksta sa...

Hej!

Fina fönster. Jag skulle välja det med sex rutor i. Ha nu en fin fortsättning på semestern. Ha det allra bäst.

Kram Camilla

A House With A View sa...

Jag röstar på den högra:) Jag har också fönster från hallen in i närliggande rum vilket är vårt TVrum. Fast vi har fönstret liggande, charmigt tycker jag:))

Kraaaaaaaaaaaaaa aka

Anonym sa...

Vilka vackra fönster och en himlans bra idé, kommer bli ljust och fint. Jag hade nog valt dom med 6 rutor i.
Nu får vi hoppas på bättre väder framöver. Men man får ju en hel del tråkiga sysslor gjorda, vi har hunnit städa och rensa i källaren;)och det är ju positivt:)
Må så gott.
Kram Lina

kråke sa...

Hej Fina! Vilka vackra fönster!:) Skulle nog gå på de med sex fönster om du har det i övriga huset men det blir kanon vilket du än väljer...båda fönstrena är ju jättefina:)))

Kram på dig!

kråke

Marie sa...

Det kommer att bli jättefint vilket fönster du än väljer Sirpa. Måste komma förbi någon dag och se hur långt ni har kommit, är nyfiken!!

Kram Marie

Jessica sa...

Låter superfint, det är ju så vackert med fönster inne i husen.
Ha en skön kväll
Kram

Sofia sa...

Tror mest på fönstrerna till höger..men svårt att säga när man inte sett det på riktigt. Men tvivlar inte på att det kommer bli jättefint. Kram Sofia

Lina sa...

Jättefina fönster!!! Tror inte du behöver tänka så mycket på att det måste matcha resten av huset, det är väl lite det som är charmen - att allt inte är samma ;o)
Lycka till med allt!
Kram Lina

Lilla Majken sa...

Hej! Båda är fina men eftersom du har sex rutor i dina nuvarande fönster så skulle jag nog köra vidare på det. Måla pärlspont, nu går det undan hör jag.

Kram Therese

Petra-Lantlig Charm sa...

Helt underbara fönster!! Antar att du redan vält, men jag röstar på de med 8 :)

Du har inte två över som du vill sälja till mig? Letar efter sådana!!

Kram Petra