onsdag 11 juli 2012

Före och efter



Hej !

Idag var det dags att visa lite före och efter bilder från vårt blivande lant kök...
Eller närmare sagt ena gaveln från huset.

Så här såg det ut innan vi fick fönsterena och dörren på plats. Och innan det var det ännu mer annorlunda.
Dom bilderna kommrr senare.



Ursäkta den dåliga bild kvalitén. Inte det bästa ljuset.
Men det kanske duger ?
Här här vi satt in 2 fönster och en dörr.




Jag visade ju er en bild på pardörrär här för några månader sedan. Dörrar som vi hittade på Blocket.
Men vi ångrade oss och beställde nya dörrar istället i gammalt stil.



Dörrana var det som ni fick en provsmak här förra veckan.
Dom kommer från den lokala snickeri firman som heter Fridene Snickerier. Så otroligt bra hantverk.
Dom gör dörrar och fönster efter bestälning. Även i efter riktiga gamla dörrar med mycket snickarglädje.

Nu här jag grundat dom. Imorrn ska jag fortsätta med målningen.
Det tar sig ! :)

Ha en skön kväll ! Ikväll ska vi bara slappa och mysa.

Kramar Sirpa

posted from Bloggeroid

6 kommentarer:

kråke sa...

Kommer bli huuuur bra som helst:)))

kram fina:)

kråke

Anonym sa...

Jädrar du, det kommer att bli great!!
Kram
AC

Fröken Agnes sa...

Hej!

Så fint det blir! Hoppas på att få komma och se det färdiga resultatet sedan:))

Hoppas ni mår bra och njut av ledigheten!

Kram Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Oj vad ni jobbar på bra, och dörren ser jättefin ut. Perfekt när man kan få gammal modell på nytillverkad. Nu har jag fått mina flip-flop, men dom var för små, tyvärr för dom var superfina.
Kramar
AnnaMaria

Anki sa...

Heej!
Åh vilket jobb, puh, men det kommer att bli toppenfint när det är klart...spännande!

Önskar dig en fortsatt fin dag!
Kram!

Unknown sa...

Vilket arbete ni lägger ner men det kommer bli sååå snyggt. Många ljusinsläpp det gillar jag.
Här går det väldigt sakta då jag fortfarande lider av ond nacke så det bara är mannen som grejar. Ska till läkaren imorgon och hoppas få hjälp.
Ha de gott, kram Ing-Britt