tisdag 31 juli 2012

Just nu





Hejs svejs !

Kikar in en snabbis... Som ni kanske kan ana så har vi det fullt upp här hemma ... :) men attans så roligt det är nu.

Tänkte ge er en Läges raport ;)

Just nu håller vi på med vardagsrums vägg mot trappen och vips så inser vi att vi måste byta ut stolpen och där efter så inser vi att då är det aktuellt att även byta räcket i trappen.

Som ni ser så är det väldigt glest mellan spaljerna.
Nu måste vi bestämma hur det nya ska se ut.

Ska man göra likadant men höra dom närmare varandra eller likadan ändra lite och ha bara raka
eller likadant som vi har vi entrén... ?







En bild mot trappen när man går ner.

Nu slog även en tanke att vad fint det vore med ett fönster där trappen svänger.

Det blev så ljust och även häftigt att kunna se ner i vårt blivande kök...
Många funderingar just nu som ni kanse märker ;)

Ha en fin vecka ! kanske vi hörs snart igen.

Kramar Sirpa




posted from Bloggeroid

10 kommentarer:

Mamma sa...

hum, ja varför inte ett fönster, ett öppningsbart så man kan tjoa ner utan att behöva gå hela vägen ner kanske? Kommer förbi sen med tjejerna så får vi kolla lite;) KRAM

Tina sa...

Det är så kul för nu förstår jag precis hur det ser ut, spännande med trappen!
Förstod att det var rivning på g igår, jag somnade med tidningen på magen..hehe!

kramen

Johanna sa...

Vad spännande det låter, med er renovering! Fönster i trappan låter jättefint:)

Ha en fin dag,

Kram Johanna

LantlivsAnette sa...

Förstår att ni har fullt upp..så fint det blir !!
Kan tro att du funderar hit o dit på alla möjliga nya ideer..ideer som poppar upp under arbetets gång..
Kraaam Anette
P.s Vad skoj att du gillade min lilla köks skylt, jag lovar, jag spanar på en till dig ocksåådyker det upp så slår jag till..

Fröken Agnes sa...

Hej!

Vad roligt att ni kommit en sån bra bit på väg. Det blir så fint! Ett fönster vore väl fint, mycket att besluta nu, men vad roligt!

Ha det så bra!

kram Jenny

bakom berget sa...

Va härligt att verkligen få göra allt efter sitt eget huvud och bara frossa i härlig inspiration innan man skrider till verket.
Lycka till med ert fortsatta byggande!
Kram Åsa.

Marie sa...

Många beslut som ska tas, men vad fint det blir! Är så glad för er skull Sirpa!!!

Kram Kram
Marie

Lilla Majken sa...

Ni är inte sysslolösa precis ;-). Kan tänka mig att alla beslut snurrar runt i huvudet nu. Kommer ihåg hur det var när vi byggde vårt hus. Så kul att följa renoveringen.

Lillprinsen min vill ha en våningsäng men jag vet inte jag. Kanske ska man ge med sig?

Ha det gott vännen. Kram Therese

Mirre Syr sa...

Vilka bra ideer du har!

Mamma sa...

Låt fönstret sitta där vi satte det igår så får ni suga på det ett tag (läs övertala A). Tycker att det vore både mysigt och charmigt att kunna stå i trappen och kolla ner i köket och även på så vis ut mot söderväggen.