måndag 20 februari 2012

Kök



God morgon.!

Då var den en ny vecka igen.
För oss står det ett ytterligare besök hos en
fin snickare... Vi ska kolla på deras kök.
Bäst att kolla runt.

Här ser ni bilden från blivande kök.
Där har vi 2 fönster mot framsidan...sjösidan.
Till vänster ser ni även vår hall med ett fönster.

Här kommer vi ha kyl och frys till vänster och där efter skåp/lådor hela vägen längs fönstrena...porslins diskho kommer att hamna under det högra fönstret.



Här ser ni gavelväggen i köket. Där ska vi ha en pardörr i mitten och 2 fönster sätts in på varsin sida
ah dörren.
Där i mitten av golvet kommer vi att vår stora köks ö mot gavelväggen. Ni ser redan rören som sticker upp.
Det blir en sitt plats vid köksön,långsidan mot gaveln.
Och den andra långsidan kommer vi ha mot spisen som kommer att vara på vänster sida av ön.
Där är drömmen att kunna mura upp en bakugn och en vedspis.



Och här kommer igen samma bild som igår.
Där kommer vi ha ingång med pardörrar till vardagsrummet. Till höger...
Det blir här som vi funderar att ta bort en fönster.
Då innebär der att vi har fotvarande 6 fönster kvar och utöver det pardörren med fönster?
Vad tror ni ? ;)
Oj vad jag längtar att skulle vara klart men nu får vi snaet grunden. Och den ska ju torka i 10 veckor.
Men då kan vi göra annat :)
Det blir klart när det blir ;)

Ha en solig måndag! :)

Kramar Sirpa

5 kommentarer:

Fröken Agnes sa...

Hej!

Förstår att det är otåligt, men tänk vad vackert det kommer att bli när det är klart!

Hoppas du har en fin dag i solskenet!

Kram Jenny

Norr om Köpenhamn sa...

Det blir spännande för er. Ett stort härligt kök :o) Kul att få följa ert bygge med!

Ha en finfin dag!
Kram
Ulrika

Ardisia sa...

Hej vännen. Försökte ringa, det böev så himla rörigt i morses så jag hann inte ringa då. Nu har vi storhandlat, pust va mycket det blev. du förstår ;) Handlade även massa gott till helgen isf ni kommer!

Jag skulle inte ta bort fönstret! Tycker det är härligt med så mycket ljusinsläpp! Tänk va fint det blir när det blir klart, som jag sagt tidigare, blir det vackraste köket nånsin!

Jag behöver hjälp med Kappes rum, kika in gärna på min sida och säg vad du tycker. Jag måste bestämma mig inom några dagar!
Kram
Vi hörs hoppas jag
Mia

Malin's Hus sa...

Vilken stort kök ni kommer få, oh va d e spännande :) må bäst kraaaaaaam

Unknown sa...

Hej vännen!
Ni kommer få ett underbart kök. Såna underbara ytor önskar jag att vi hade men endå är jag samtidigt glad att vi inte bor kvar i våra 300km som vi hade i förra huset.
Ha de gott, kram Ing-Britt