måndag 6 februari 2012

Helgens fynd och en fin present



Hej igen !

Har ni haft en bra helg? Jag antar att ni alla har

kyliga vinterdagar men så vackert det är när solen skiner. Så mycket ljusare det har blivit. Härligt.

Här har helgen varit mycket bra. Det har vi njutit av med goda vänners sällskap.

Tina och R var här med sina fyra barn. Mycket lek,prat,skratt,god mat och fika har det blivit.

Och lite jobb med huset. Skönt att få lite hjälp.
Tina har ju sin fina blogg med busigabarnochvitadrommar. Kika in i deras jätte fina hem. Mycket jobb har dom bakom sig att fått allt det fina som dom får njuta av nu.



Fick den fina blomman med fatet av Tina.



Det blev en sväng till Maries ( Vita Ranunkels )
Mysiga butik i lördags. Alltid lika mycket fint där.
Denna gången hade jag inga planer att handla nått
men kunde inte låta bli dessa fina lakan. Det fanss fyra stycken likadana lakan med våra bokstav.
S och A. Det får nog bli hissgardiner/ 1800-tals rullgardiner till vårt blivande kök.
Är mycket nöjd med köpet.

Nu har det lagt sig här hemma igen. Iallafall för tillfället;)

Ska kika in hos er alla i veckan och lämna fotspår igen :)

Men allt har jag inte missat. ;)1

Ha en fin kväll nu allihopa!

Nu är det dags att få småttingarna i säng och sen blir det att seFamiljen Annorlunda ;)
Vi är väl nästan en av dom ;)

Ha det Gott ! kramar Sirpa

13 kommentarer:

Vintage House sa...

härlig present du fick och kul att besöka Marie och fina lakan....
skönt att det har lagt sig lite hemma hos er...
ha en mysig kväll
kram
sandra

Unknown sa...

Gokväll vännen!
Dom lakanen kommer bli riktigt fina som gardiner. Härligt med så stora broderier och med era intsialer, det kallar jag lycka :).
Visst har jag haft en ledig dag idag och så oxå imorgon. Har börjat städa här hemma och plockat fram rosa detaljer till kök och vardagsrum. Känner för att våra till det lite.
Här blir det oxå familjen annorlunda ikväll :).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Cc sa...

Vad fint, tjusigt men en blomma i kram

fem barns mamma sa...

Hihi, ja det fattas ju bara sisådär 5-6 stycken:-)
Sitter här och känner att 5 är ju inte alls många!!!!

Mysigt med gäster, såg att du får mer trevligt besök! Är det jag saknar mest med "hemmalivet", alla mysiga vardagsträffar!

Här har helgen fått bli återhämtning och tvätt och städ! Idag har vi tittat till pappa igen, Hilda körde honom i rullstol!

Ha det gott, kram Emma

Husprojekt Drömhus sa...

Låter mysigt!!
Hoppas allt är bra med er annars.
Njut av veckan,

Kram
Tiina

Sallys hus sa...

Hej hej!
Å vilken fin present!
Mysigt med bloggbesök också..;)
Vilken lycka att bo nära Maries fina butik...
Lakanen är underbara och det kommer bli såå fint med dem som gardiner.
kraaaam Katarina

Lilla Majken sa...

Härligt att du är tillbaks igen! Visst har jag besökt din väns blogg. Det är ju så fint att jag knappt kan titta, så ljuvligt. Det stora fatet kommer från Lena Ihrman medan resten är gjorda av Kina Björklund. Jag saknar verkligen Lenas keramik, det är så synd att hon inte är igång.

Så vackra lakan du har köpt, kan tänka mig att de blir fina som hissgardiner.

Ha det gott! Kramar Therese

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fina lakan, jag förstår att du köpte dom...blir perfekta som gardiner...jag har några som ligger som ska bli gardiner här hemma...Sååå spännande med er renovering, du måste visa bilder sen..
Kraaam Anette

Tina sa...

Så fina lakan, blir nog toppen som gardiner!
Mina lampor köpte jag av ovan Lantlivs Anette, de är nog ganska gamla. Riktiga favoriter! De är mindre än de i köket förstås..

Ha en bra dag Sirpa o kram på dig!

ååååååååå sa...

Jättefin blogg! :)
Och vilken fin present du fick.

Vilken tur att hitta lakan med just era bokstäver. Blir nog superfint att sy hissgardiner eller nåt av. :)

Kram Verra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Med risk för och bli tjatig, men lyckost som bor så nära Maries butik, jättefina lakan. Och fin växt på fat du fick också. Och jag är hemma från jobbet idag, genomförkyld.
Kram till dig vännen
AnnaMaria

Gamla skolan-Jennie sa...

Hej Sirpa!

Du hittar då alltid något fint hos Marie!! Jag har inte haft tiden att vara inne på datorn under den senaste veckan men nu har jag läst ikapp:)

Ja du, jag blir alldeles svettig när jag ser familjen annorlunda..fattar inte att de orkar, men vi är ju alla olika!

Hoppas allt är bra med dig!


Kram Jennie

Marie sa...

Hej Sirpa!

Var så roligt att du och Tina kom förbi butiken och kul att du blev nöjd med lakanen.

Vi får se till att ses någon dag här framöver, fika och prata.

Kram Kram
Marie