tisdag 21 februari 2012

Äntligen



Hej igen !

Så fint väder vi har . Solen skiner för fullt och det är så härligt !
Äntligen fick jag ett ryck och har
börjat storstäda här hemma och jag lovar att
det behövdes...Verkligen.

Just nu pågår det i sovrummet.
Förhoppningsvis försvinner allt spindelväv nu ;)



Våran säng är från den gamla Wilma serien.
Den har fått hänga med ett tag nu, i 10 år och
än har vi inte tröttnat.
Enda är att jag har funderat på att måla om den
men det får nog vänta ett tag till.
Jag tror att jag kommer att ha en hel del målning framöver eller hur ? ;)



Garninerna är också borttagna och ska tvättas .
Egentligen skulle man kunna ha det så här också,
Utan gardiner och låta dom vackra fönstrena komma fram på helt annat sätt men samtidigt blir det mer ombonad med lite tyg.

Nu är det snart dags för mig att åka till bilverkstan och hämta min bil...tänk om dom skulle rulla utan att behöva lagas.
Sen var det visst semmeldag idag. Jag skulle vilja hinna med att baka några semmelbullar ;)
Vi får väl se hur det blir med det.

Ha en skön dag och hoppas att solen skiner på er med ! ;) kramar Sirpa

11 kommentarer:

Anneli sa...

Förstår att ni trivs med den snygga sänggaveln!
Jättefin.

Skönt att städa och fixa och dona och sedan bara kunna njuta av den goda doften.
Då känner man sig nöjd.

Kram Anneli.

Anonym sa...

Den gaveln kommer att hålla stilen i många år!
Önskar dig en fin dag och njut av semlorna!
Kram Susanne

Unknown sa...

Eran säng är verkligen fin och jag förstår att ni inte tröttnat.
Och ja du lär nog ha att göra ett tag framöver så vänta du med att måla sängen ;).
Evelin var duktig att baka semlor imorse så jag hann smaka en innan jag for till jobbet, riktigt goda.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Vintage House sa...

härligt att ta tag i storstädning behövs definitivt här hemma oxå.....
tycker inte gardiner behövs ni har så vackra fönster....
kram
sandra

Sofia sa...

Mysig blogg. Första gången jag kikar in hos dig och tänkte därför lämna en liten hälsning. Ha en fortsatt bra dag.

Anonym sa...

Storstädning. Jaa det skulle behövas, men det får vänta ett tag till.
Har nästan inga gardiner, tycker att fönstren är så fina som dom är.
Ha det bäst
AC

Anna-Lena sa...

Er säng är jättefin och den ser så inbjudande ut med alla kuddarna. Skönt att röja och fixa.

Ha en jättefin kväll!

Kram Anna-Lena♥

vitapusselbitar by me sa...

Ååå ni har ett så otoligt fint HUS! jag hälsade på mycket när jag hade min andra blogg. Tyvärr började den strula!
Men nu är jag tillbaka, och kommer titta fin flera gånger:)
Sängen är super VACKER!!
Mysigt sovrum!

Kram Elle

Älskade pion sa...

Den sänggaveln är jättesnygg tycker jag.ha en bra dag.kram Ulrika

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ett sånt ryck skulle behövas här hemma hos oss också :)
Sänggaveln är jättefin.
ha en fin onsdag i ett nystädat hem :)

Kram på dig.
Jessica

Lina sa...

Hihi, härligt med städryck. Det känner jag igen och kan bara erkänna att det är på tiden att få ett sånt ryck här hemma. Bra jobbat! Kram Lina