lördag 18 februari 2012

Kaffe



Hej på er !

Hur har ni det? :)
Här sitter jag och njuter av min morgon kaffe ;)
Har nämligen jobbat natt ;)

Våran gamla kaffebryggare gick sönder för ett tag sedan. Ibland är man bra rolig när man ska göra beslut....typ att köpa en kaffebryggare...;)

Men efter denna långa funderingen så bestämde vi för denna...och dessutom så hade vi tur med det att vänta. Då fick vi syn på en nätbutik som sålde samma bryggare för halva priset, om man jämför med Media Markt. Så ibland lönar det sig ;)



Nu ska jag fortsätta med att baka klart Leilas Prinsestårta i vitaste vitt ;)
Medans dom andra är i äventyrsbadet med pappa A.
Och ikväll blir det ju
Melodifestivalen !

Ha en fin fortsättning på lördagen ! Kramar Sirpa

12 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan Sirpa!
Sådan kaffebryggare har jag oxå sneglat på då våran börjat krångla till och från, men just nu går han bra :). Var köpte ni eran?
Vad gott med prinsesstårta till familjen när de kommer hem. Du är såå himla duktig att baka.
Själv sitter jag mest i soffan och fryser och svettas i omgångar, är väl febern som spökar.
Ha en fin lördag, kram Ing-Britt

Vilmas Hus sa...

Hej Sirpa!!

Hoppas ni haft ett bra sportlov! Dricker inte kaffe själv men den ser snygg ut=) Vad avancerat det låter med egen prinsesstårta, men gott blir det säkert!

Ha det så bra!
Kram Charlotte

LOPPISLIV sa...

Halloj Sirpa!! Ohhh du har köpt en moccamaster, en precis likadan vill jag också ha :-)) Nästan så jag längtar lite efter att vår gamla bryggare ska lägga av...fniss :-)) Men fungerar bra ännu, så därför väntar jag....

Ha nu en toppenfin lördag!
Ja idag tittar vi på melodifestivalen, det vill man inte missa!! Kraaaam Paula

Unknown sa...

Hej Sirpa!

Helt klart ett bra köp ni gjorde, brygger det bästa kaffet tycker jag :).
Smaskigt med egen prinsesstårta.
Ha en mysig lördag kväll med Mello.
kram kram

Lilla Lycksta sa...

Riktigt fin kaffebryggare. Jag är också ute efter en ny, då vår snar kommer att lägga ner. Vad gott med tårta. Ha nu en fin lördagkväll.

Kram Camilla

Anonym sa...

Mina mamma har den kaffebryggaren och de är supernöjda kram Sofia

Anna sa...

Finfin kaffebryggare! Jag såg en från Kenwood på rea som jag skulle vilja ha men just nu behöver jag ingen så det får vara!

Fågel Blå sa...

Åh vilken fi kaffebryggare!!
Härligt med en fin sådan!
Ha en fin Söndag
Kramar Kathrine

ansku sa...

Meillä on kans Moccamaster :) Itte en kylläkään juo kahvia lainkaan! "Espressokone" on toivelistalla ylimpänä.. vaikken juo kahvia, niin ne on musta niiiiin hienoja :D

Ihania piharakennuksia teillä, täytyy olla kyllä oikea unelma omistaa iso vanha talo upeilla piharakennuksilla varustettuna!!! :) Kade ;)

Mulla on ollut muuten Suomen vieraita, suomalaisesta sisustuslehdestä ;))

Kevään aikana voitais yrittää nähä :) Tänne saa kyllä tulla kyläileen melkeinpå milloin vain!

Haleja sinne,

Ansku

LantlivsAnette sa...

Har precis druckit mitt morron kaffe..mmmm, bästa koppen är på morronen..Vilken fin bryggare ni har nu, kan tro att den brygger gott kaffe..
Du bakar o grejar..en tårta blev det nu..kan tro att den blev god..
Jag hejade på Molly igår..tur att hon gick vidare, vilken fin röst hon har..
Sen den där Ranelid, jaa jag tyckte det var skrattretande..men, men..
Kraaam Anette

Cc sa...

Vilken tur i oturen. Kaka? Hmm inget sånt för mig om inte maken gör det, här ligger jag vackert still. Kram

Lantligt i vitt sa...

Hej Sirpa!

Åh Leilas tårta.. lät ju underbart!! :)

Ja tur ibland att man inte har för brottomt hihi..

ha en fortsatt mysig söndag!!
Kramar Sofia