tisdag 14 februari 2012

Alla Hjärtans dag



Önskar er alla rara och goa bloggvänner en riktigt fin och solig Alla Hjärtans Dag !
Tack för allt ! :)

Det värmer att ni kikar in här. Ta hand dom er och njut av dagen !





Idag fick det bli några köksbilder igen





Bjöd min kära andra hälft på en Alla Hjärtans dags frukost innan det var dags för dagens arbete.



Denna gångeng blev det både en liten limpa och frallor med ljust lantbrödsmjöl och fullkorns kärnmjöl... Smidigt som vanligt att göra degen klart kvällen innan i en kall vätska. Kan varmt rekommendera.



Önskar er alla en riktigt fin vinter dag med alla hjärtans kram! Var räddom er !

23 kommentarer:

Vintage House sa...

Önskar dig en riktigt mysig alla ♥ dag!
Varmaste kramen
Sandra

Tina sa...

Alla hjärtankram till dig! /Tina

Jenny sa...

Ha en härlig Alla Hjärtans/Ystävänpäivä du oxå Sirpa!

Vad gott med nybakt bröd på morgonen:)

Kraam Jenny

Anneli sa...

Underbart med nybakat bröd!
Ser så smarrigt ut.........

Kram på alla hjärtans dag från mig,
Anneli.

fröken knopp sa...

Önskar dig en underbar dag!!!!

O du, känner att jag kanske missat o svara på någon av frågorna du ställt, Maila gärna mig o ställ 1000 frågor om du vill..:)
coola_elof@hotmail.com

Önskar att jag kunde visat er köket i verkligheten men om jag förståt saken rätt så bor vi ganska långt i från varandra?!


Varmaste Kramarna Elin

Älskade pion sa...

Mysigt med hembakat.Ha en riktigt bra dag.kram ulrika

Lilla Majken sa...

Önskar dig en riktig fin alla hjärtans dag!

Kram Kram. Therese

Maria i Lilla villa vita sa...

Ha en underbart mysig alla hjärtans dag!

Jag gillar din ritning från ditt köksprojekt!

Kram Maria

Unknown sa...

Vilken mysig hjärte morgon med hembakat bröd. Här har Evelin bakat tårta tills vi kom hem från jobbet så här ska snart fikas :).
Så fint ditt prickiga porslin är.
Önskar dig en fortsatt bra alla hjärtans dag, kramar Ing-Britt

Blommiga Rutan sa...

Ditt bröd ser verkligen jättegott ut!
Ja, det där är toppen, att låta brödet jäsa i kylen över natten och så bara grädda på morgonen!

Önskar dig en mysig Alla Hjärtans Dag

Kram Anncathrine

Hildas hem - Sofia sa...

Oj, vad längesedan det var jag var här på din blogg. Så mycket fint du visat och vilka härliga vårbilder du bjuder på idag :)

Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
Kram Sofia

Puumuli sa...

Ha en fin alla hjärtans dag du också!

Kram
Sari från Puumuli

Unknown sa...

Hej Sirpa!
Ja här är det fullt upp. Har ju börjat på nytt ställe nu du vet. Jättekul men man blir lite trött när det är nya P att sätta sig in i.

Vi får träffas någon dag. Är ledig i morgon men då ska vi åka och bada i T.

Kram Anna

Hälsa, hoppas allt är bra....

Lantligt i vitt sa...

Hej Sirpa!

Så underbart våriga bilder du bjuder på idag. Vilken lyx att få nybakat till frukost!! :)

Vill önska dig en forsatt mysig alla ♥ dag!!

Varma kramar Sofia

A House With A View sa...

Mmmmm vad gott brödet ser ut och jag bara äääälskar de fina faten!! Jättefina bilder!!!

Love To You On This Day:)

/aka

vitadrömmarobusigabarn sa...

Önskade dig o din fina familj en
Jättefin Alla hjärtans dag
Många kramar från oss!!!

Sallys hus sa...

Hej fina du!

Underbara bilder från ditt kök!
En kitchen aid står på min önskelista också.. tror att jag plötsligt kommer börja baka då..;) Låter ju toppen att göra degen kvällen före..;)
Jag har inget ritprogram utan har ritat i IKEAS program. Därför finns ju bara tillgång till köksskåp o utrustning. Alla luckorna är därifrån. vad det sedan blir för inredning i badrum och tvättstuga har jag inte ens börjat tänka på än.. Just nu är det bara kök i hjärnan...;)
Skickar dig en stor alla hjärtans kram...;)
katarina

Anna sa...

Åhh, så fint me krokusar! De bjuder verkligen på föraning om det som komma skall, nämligen våren!

ha en mysig alla hjärtans dag!

Ljuva lantliv sa...

Underbart gott med nybakat!
Önskar dig en fin alla ♥ dag!
Kram Anna

vardaxlyx sa...

UNDERBARA bilder samtidigt vill jag önska söta dig en massa alla <3-ans kramar!

LOPPISLIV sa...

Så fina bilder!!! Hoppas du fick en fin alla hjärtansdag igår.
Kram Paula

Nyanser av vitt sa...

Vad duktig du är som bakar bröd vännen. Ha en fin onsdag.
Kram Agneta

Anki sa...

Tack vännen...visst är det så att det är tanken som räknas *ler*...Jag är rätt dålig på bloggeriet nu, men jag kommer igen...det är mycket babylycka!
Hoppas du hade en fin dag! Mums vad gott med hembakat, jag bakade faktiskt bröd häromdan...det hade jag glömt, fniss!

Ha det gott & kram!
Anki