torsdag 26 maj 2011

TV- Rum

God kväll !

Medans jag satt på TV-soffan igår kväll så lekte jag med kameran.

Pelargoner är ett måste i vårat hem på sommaren. Gillar
dom gamla fönster foder som vi har här inne
och även fönstren.
Under soffbordet har vi utedynor som inhandlades förra sommaren.
Dom kommer från Miljögården. Dom har liknande i år  , men i Rosa.

Blommorna på soffbordet förtillfället. Den gamla hästen
 som skymtar i bakgrunden är inhandlat på den lokala
 Antikäffären för ett tag sedan.

Hoppas att ni alla har haft en bra dag. Själv har jag varit lite
krasslig dom senaste  dagarna men det är övergående.

Ha en fin kväll !

Kramar Sirpa

13 kommentarer:

Vilmas Hus sa...

Tack själv! Roligt att du kom förbi och att skålen passade! Det var inte sista gången hoppas jag! Kanske kan vi ses i Hjo någon dag?!

Va mysigt att din dotter pysslar, såna presenter brukar vara de bästa!

Ha en skön kväll!
Kram Charlotte

FruNeroLindström sa...

Vilka mysiga bilder. Så härligt att se saker ur olika vinklar.
Hoppas även du haft en härlig dag,
Kram Malin

Unknown sa...

Gokväll Sirpa!

Skönt att höra att du är på bättringsvägen :).

Min lediga dag idag har varit totalt fullbokad men känns ganska skönt att fått mycke uträttat.
Tackar som frågar :).

Fina bilder från ditt tv-rum. visst gör perlagoner att sommarkänslan blir total.

Ha de gott, kram Ing-Britt

fem barns mamma sa...

Fy då:-(
Du får ta det lugnt, inte fara runt överallt hela tiden!!!! Annars hinner du inte bli frisk!
Imorgon blir det en vilodag hemma, lova det:-)

Kram Emma

Ardisia sa...

Hej vännen! Jag instämmer 100% med emma! Nu är det sköterskan här som ordinerar vila! Du måste lova att ta hand om dig själv.. Hmm eller så kommer jag dit, är ledig nästa vecka nämligen ;)

Jag har nu jobbat klart för idag och undrar vad i helsike har jag gett mig in på. Nu är introduktion över & jag skall klara mig på egen hand. HJÄLP! ;) Jaja det blir braaaaa! Dags att krypa i kojs, imorgon bitti ska jag vara på amningsmottagning.

Hoppas du kryar på dig snart! Jag ringer dig imorgon kväll efter jag kört mamma till Landvetter. Kram på dig & hälsa alla
Mia

Tina sa...

Det är så kul att bara leka fram bilder ibland.
Visst är det kul att fota!
Krya på dig min fina vän och var rädd om dig!

kram/Tina

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Sirpa! Mysiga bilder, ibland är det roligt att leka lite med kameran :-)) Söta dynor...och förklädet som hänger på tork i förra inlägget är ju bara sååå fint!! Ha nu en finfin fredag, här ska skyndas till jobbet nu, plikten kallar :-)) Kraaaam Paula

LOPPISLIV sa...

jag igen...glömde alldeles bort att skicka Krya på dig hälsningar. Ta det nu lugnt!! Kraaam P

Millas hem sa...

Hej Sirpa!

Skönt att du känner dig på bättringsvägen. Själv har jag haft lite halsont i veckan, E har ju haft halsfluss här hemma, så det är kanske inte så konstigt!

Hoppas att du får en skön helg!

Här hemma är perlargoner också en favorit somarhalvåret. Lättskötta och lantliga!=))

Kram Camilla

Livet på Vestergård sa...

Krya på dig!
Nu blev jag påminnd om att jag måste köpa dynor till våra utestolar :)
Ha en fin fredag! Kram Kicki

Stina sa...

Fina saker.
Ta hand om dig du rara.:-)
Kram Stina

Anonym sa...

Krya på dej min vän!!!
Så fina bilder från din plats i soffan!
Önskar dej en fin Helg!
Kramar Kathrine
Fågel Blå

Skogslyckan sa...

En trevlig helg till dig också! Hoppas du mår bättre nu. Nu skall jag fixa handla och städa, sen är det fredags mys.
Kram Pia