tisdag 31 maj 2011

Sista Maj

God kväll !

Hoppas att ni alla har det bra.
Äntligen kom värmen tillbaks och det ska vi Fira.
Vanilj glass med vispgrädde,maränger, hemkokt
choklad sås, rårörda hallon som vi har värmt upp.
Och lite Polly godisar...

Sirpas Choklad sås

2 dl vispgrädde
50 g mörkt choklad
150 g mjölk choklad
1 stor matsked smör

1. Hacka chokladen smått
2. Koka upp grädden  och
häll över chokladen .Tillsätt
smöret och blanda tills den
blir slät.

Bjud med glass,färska jordgubbar,
melon mm... och
jag brukar ha den som tryffel mellan tårtan.
Lycka Till.

Tänk att det redan är juni  imorgon. Dags att börja
planera 1-års kalas.

Tack att ni kikar in och ha en fin kväll !

Kramar Sirpa

13 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Visst är det skönt att värmen har kommit åter.Vad gott med glass och allting gott till.Ha en skön kväll.Kraaam Rita ♥

Anonym sa...

Underbart! Kan jag komma förbi imorgon istället med överdragen? KRAM ALEx

Fröken Agnes sa...

Hej!

Ser så gott ut! Sommarens ankomst är verkligen värt att fira, så härligt. Jag ska försöka lära mig att blunda för dammråttorna;)) Det finns ju så mycket som är roligare;))

Ha en fin kväll!

Kram Jenny

Tina sa...

Nu är det stopp för godsaker för mig på ett tag, jag måste alltså stålsätta mig när du visar sådana här härliga godsaker, Sirpa.
Vi får se hur länge jag klarar mig...

Ha en skön kväll!

fem barns mamma sa...

Mums!

Vi kan höras imorgon och kolla hur allt är!

Kram, kram

Det Vita Drömhuset sa...

Himmel så gott det ser ut!
Och jag som försöker hålla igen lite! :)))

Kram Åse

Lantligt i smultronbacken sa...

Gott med glass. Jag skulle nog också ha slurpat i mig det idag i denna värmebölja, men det tänkte jag inte på. Tänkte mest på hur jag skulle överleva ute i solen några minuter och inte fly in till skuggan.

Kram Teres

Johanna Stålros sa...

Mumsfilibabba!!!! Härligt med glass i värmen. Kram Johanna

LantlivsAnette sa...

Mumss vad smarrigt !! Jaa tänk att det är Juni idag !!! Riktig sommar månad..
Kraaam Anette

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ja det är verkligen helt underbart att sommaren kommit :)
Denna chokladsås ska verkligen provas.
Ha en jättefin dag.
kram
Jessica

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej Vännen
Hoppas allt är bra med er och att du mår bättre!
Vilken härlig sommarvärme vi fick i går så underbart.

I dag ska vi fira min mamma ringer dig senare
kramis Tina

Älskade pion sa...

MUMS......vad gott det där såg ut...måste prova.;)Ha en skön ledighet.Kram Ulrika

Vintage House sa...

Smarrigt värre:)
får abslout testa den..
ha en skön långhelg!
kram
sandra