fredag 20 maj 2011

Äntligen Fredag



Hej !
Äntligen kom fredagen. Familjen är samlad igen.
I helgen har vi inga måsten och ingenting inbokat
och det känns faktiskt så Skönt !

Jag har haft besök här i veckan av en gammal God vän och hennes dotter.

Har även  bakat surdegs bröd och en glutenfri morotslimpa till helgen
Så nu har vi frysen full och hoppas på ett bra väder till helgen.

Nått som jag kan varmt rekommendera så är det den goda
balsamvinägern. Så god till salladen,grytor,såser mm.

Nu önskar jag er alla en riktigt fin Fredag och Helg !
Ta hand dom er.

Kram Sirpa

15 kommentarer:

Tina sa...

Jag har aldrig gjort surdegsbröd själv, får av mamma. Så gott..

Trevlig helg på dig också!

Kram Tina

Madame Edith sa...

Vad härligt du har dekorerat brödet. Ser jättegott ut, vad duktig du är!

Hoppas att du nu får en härlig helg med familjen utan en massa måsten. Kram/M

Unknown sa...

Vad gott med surdegsbröd och vad vackert du dekorerat det.
Man får verkligen insperation när man tittar in hos dig.
Ha en skön fredag rara du.
Kram Ing-Britt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gott gott, surdegsbröd gillar jag.
Hoppas du får en solig fin helg
Kramar
AnnaMaria

kråke sa...

Härliga bilder och ser ut att vara ett gott bröd;))

Kram i solskenet...

kråke

Hildas hem - Sofia sa...

Men oj vilket vackert bröd du gjort! Superläckert! :)

Jag önskar dig en fortsatt fin fredag!
Kram Sofia

LOTTAS HOME sa...

Härligt med hembakat!
Önskar dig en riktigt fin helg.
Kram Lotta

Unknown sa...

Hej!
Smaskigt det ser ut och så fint dekorerat.
Kikar in här lite snabbt...ska sluta snart:)

Ha en trevlig helg, min består av jobb...:(

Kram Anna, hälsa du med!

Anonym sa...

Tack för tipset om balsamvinägern mums med nybakat bröd kram Sofia och trevlig helg!

Trivsamma förändringar sa...

Vilket underbart bröd du har gjort, så vackert! Jag ska få en surdeg av min pappa och börja testa att baka det snart!

Hoppas ni får en riktigt underbar helg!
Kram Maria

Hoffmans Design sa...

Håller med dej underbart att det e fredag. Nu skall vi bara mysa. Ha en bra helg.
Kram

Lilla Lycksta sa...

Hej Sirpa!

Vad fint du dekorerat ditt nybakade bröd. Ha en härlig helg.

Kram Camilla

dagdrömmar i vitt sa...

Ser väldigt gott ut det där brödet. :)
Vad skönt med en lugn helg. Det behöver man ibland!
Önskar dig och din familj en härlig kväll och helg.
Kramkram / Nettan

Johanna Stålros sa...

VIlket ljuvligt bröd- och så fint du har dekorerat det! Trevlig helg/ Johanna

Granne med Selma sa...

Så vackert du dekorerat brödet...
/Sussie