måndag 16 maj 2011

En helg med Loppis och Bloggträff


Hej igen !

Hoppas att ni alla har haft en bra helg .  Själv har jag haft det.
I lördags  åkte vi  till Borås. Vi träffades igen med
Mia och hennes familj.Mycket God mat och fika fick vi
och är mätt fotvarande ;)
På lördag passade vi på att åka till Bettys som ligger i Borås.
En sån Mysig Butik och så mycket fint var det.
Dit åker jag mer än gärna flera gånger.

Och söndagen bjöd en En trevlig Loppis runda med
2 härliga Bloggerskor. :)
Sandra med bloggen Vintage House och Mia med
Ardisias Nya Hem.
Klicka på namnen så kommer du till deras fina Bloggar.

Vi alla hittade fina saker och jätte trevligt hade vi.
Det är så kul med Bloggandet och ett sådant fint
sätt att träffa nya härliga personer som finns där
ute i Bloggvärlden.
Tack Tjejer  :) !

Hittade bland annat den vita emaljerade Spillkummen och den
gamla vita kannan som hade så fina detaljer.
Båda får pryda nu på mitt köksbord
tillsammans med härliga syrener.

Tack alla rara ni som tittar in till mig .

Och Ha en Fin Dag !

Kram Sirpa

18 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan Sirpa!
Du verkar ha sådan härlig energi, händer alltid en massa skoj.
Kul att träffa andra bloggerskor och Sandra är en av mina favoriter i blogglandia fast ni är ganska många på den listan ;).
Önskar dig en bra start på veckan, kram Ing-Britt

bakom berget sa...

Det är så roligt att titta in hos er som var hos Pia och se vad ni har shoppat. Jag kan i alla fall höra att ni har haft en härlig och givande helg. Själv var jag på en annan bloggträff och hade det så himla trevligt jag oxå.
Ha en fin vecka nu! Kram Åsa.

Ardisia sa...

Hej gumman! Tack själv :) Nästa gång ni kommer blir det en ordentligt shopping på Bettys & en rejäl loppisrunda.
Här e det så tomt & tyst igen.. Snart dags att bege sig mot jobbet..
Ha det bra & hälsa där hemma. Kram Mia

Vit dröm sa...

Låter som en härlig helg!
Hoppas du får en skön måndag!
Kram Anna

Norregård sa...

Så fint, vill ha en spillkum;o)

Kram Malin

Annabella sa...

Vilken härlig blogg du har! Första gången här ;o)

Tina sa...

Så himla kul!
Hade gärna velat vara med er, synd att vi bor så långt bort ifrån varandra..
Hos Betty´s har jag varit flera gånger, en helt underbar butik!

Må så gott! KRAM

Så Vitt Jag Vet sa...

Oj vad fint med syrener... Våra brukar blomma först i början av juni !
Får vänta lite ännu..
Vad skoj med nya vänner via bloggen ! Det är ju som en god saga!
Kraam
Sanne

Unknown sa...

God kväll!

Javisst är det roligt med bloggandet och att man träffar så mkt nytt härligt folk.

Vilka fina fynd du har gjort, så härligt med syrenerna som börjar blomma nu.

Ja just det, nu på torsdag tänkte jag om du kan då? Skulle va trevligt.

Ha en fin kväll nu!
Kram Johanna

Vintage House sa...

Hej
det var så roligt att träffa dig igen och en fantastisk dag...
Absolut en träff igen och en loppistur.
Spillkummet är fantastiskt...
ha det så gott
kram
sandra

Anonym sa...

Låter som en bra helg. Tävla gärna på Sofiabakar om 6 drink underlägg med Matruchkor på : ) kram Sofia

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Låter sååå mysigt..:)

Önskar dig en fin kväll
Kraam Susanne

Fröken Agnes sa...

Hej!

Så fina fynd du gjort Sirpa! Och vilken härlig helg;) Bettys är en av mina absoluta favoriter! Hoppas du får en fin start på nya veckan!

Kram och god natt!

Jenny

Husprojekt Drömhus sa...

ååh vad rooligt!! loppisrundor, mysiga affärer & trevliga bloggvänner.. KUL!!

ska verkligen bli trevligt när ni kommer ner här i sommar!!!!

Psst, underbara syrener.. har inga syrenbuskar hemma..så jag borde hitta nånstans att nalla lite :)

Kram & ha en fortsatt fin vecka..psst,det ryktas oom att solen komemr ikväll o stannar resten av veckan..håller tummarna för det :)

Norr om Köpenhamn sa...

Sååå fina fynd du gjorde! Och med syrener i kannan kan det ju knappast bli mer somrigt ;o)

Ha en fin dag!
Kram, Ulrika

kisu sa...

Ihanalta kuulostaa! Ja hienot löydöt olet tehnyt.
Mukavaa laknautta viikkoa!
-kisu-

Vita små hjärtan sa...

Hej Gumman!!!!
Du verkar ju ha haft helt fantstiskt trevligt! Å fina fynd!
Ja visst är det kul med nya bekantskaper i bloggvärlden!
Ha det så gott vännen.
Kram Agnetha

Det Vita Drömhuset sa...

Jättefin spillkum och kanna!
Kul att träffa personerna bakom bloggarna!

Kram Åse