onsdag 23 mars 2011

Nått som man aldrig tröttnar på



Min tidningställ i plåt och tidningen Lantliv.
Tidninsställen kommer från Bruka och är
köppt för 10-år sedan .  

Jag köppte en ny förkläde till min kära man i jeans
från ICA-Maxi .
Så han slipper låna min blommiga :)

Det är här inne som jag grejar nu . Dörren ska målas
idag. Det blir nog stor skillnad med lite vit färg.


Och den här hörnan ska inredas.



Lite bröd bak har det blivit idag också.
Grundreceptet är från Leilas kokbok ,
men den har jag ändrat och det här är
världens smidigaste formbröd .



Hej på er alla !

Hoppas att ni alla har det bra .
Vi hade en strålande morgon med
solsken och vårvärme .
Men nu är det molnigt och blåsigt
igen .
Idag har det blivit lite av allt .
Vi har varit en sväng till öppna
förskolan och babyrytmiken .
Träffade några nya bloggvänner
där och imorgon ska jag träffa
ytterligare en ny bloggvän :)
Det ska bli spännande !

Nu ska jag fortsätta här hemma
men ha en fortsätt bra dag !

Kramar Sirpa

15 kommentarer:

kisu sa...

Kauniita kuvia sinulla taas täällä!
Meillä koetetaan saada tauti talttumaan, pahin alkaa olla voiton puolella, mutta on kovin vetämätön olo.

Mukavaa viikon jatkoa!
-kisu-

Unknown sa...

Många bollar i luften verkar det som om du trivs med ;).

Tidningstället är en klassiker och lantliv är en av mina favorit tidningar.

Kan ju vara skönt förr herrn i huset att slippa gå i blommigt förkläde...

Rummet kommer säkerligen bli väldigt fint, du har ju blick för det fina.

Och till sist, mmm vilket härligt bröd det ser ut att vara. Förstår inte hur du hinner med allt.

Ha de gott, kram Ing-Britt

Ord & Känsla sa...

Fina saker du visar!
Brödet ser verkligen gott ut, gillar handduken det ligger på:)

Ha en skön em/kväll!
Kram Helena

Vit dröm sa...

Åh det där brödet ser underbart ut,hm undrar om jag har receptet i Lelias kokbok då kanske...
Kram Anna

Hoffmans Design sa...

Sicket bröd. Hoppass det var gott.
Snyggt förkläde. Köpte en sån till min man på Lexington med jeans fast det var hans födelsedag kanske jag skall säga så du inte tror att jag bara köper ett sånt.
Kram

Fröken Agnes sa...

Hej!

Tidningsstället är ju så klassiskt, så det förstår jag att du inte tröttnar på! Lantliv är den bästa tidningen tycker jag. Du verkar haft det fint idag, spännande att träffa nya människor:)

Ha det så fint!

Kram Jenny

Unknown sa...

Är det där inne du har börjat, jag misstänkte det. Är det varmt och skönt nu då? Blir nog jätteskönt för Ida att få ett eget litet krypin och för er...
Nu är jag på bättringsvägen men det var en pärs. Tur att jag inte var själv hemma!

Vi hörs, kram Anna

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Oh vilken fin liten hörna det kommer bli när du inrett den, det är jag säker på.
Brödet såg helt underbart gott ut.
Det måste jag prova.
Kram
Jessica

Fågel Blå sa...

Åhhh vad du är duktig och bakar och målar...
Fina bikder!
Ha en fin Kväll!
Kram kathrine

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Ååå de låter spännande att träffa lite bloggvänner:)
Fint förkläde du köpt till Din man..de gjorde du rätt i, tror det klär honom bättre än ditt blommiga..;)

Ha en fin kväll
Kram Susanne

Kia sa...

Du kan väl ha jeansförklädet och din man kan behålla det blommiga!! : )
/ Kia

Gamla skolan-Jennie sa...

Hej igen :)

Det var roligt att få träffa dig "live" idag! Ska bli spännande att se ditt projekt! Och jag är imponerad av ditt bröd..jag får väl ta och börja baka jag med!

Kram Jennie

A House With A View sa...

Ett sådant där tidningsställ har jag också, ett liknande :) Jag har haft det flera år men tröttnar inte heller, gillar det massor! Kommer bli kanon med dörren, ska bli spännande också att se hur du kommer att inreda ;))

Mums vilket gott bröd, jag är urkass på bakning...

Kraaaaaaaaaaaaaam aka

FruNeroLindström sa...

Vilken härligt produktiv dag du haft.
Så spännande att följa alla dina projekt.
Låter iallafall som en härlig dag,
Kram

Mamma C sa...

Brödet såg mycket gott ut. Ska kolla i Leilas bok.
Tack för titten hos mig
Mamma C