torsdag 17 mars 2011

Lekhörnan


Här är en gammal diskbänk från 1800-talet . Den hittade jag redan 8 år sedan .
Min man förstog inte riktigt då att vad skulle jag göra med den , men som tur så
med min envishet övertalade jag honom och vi fick plats i våran dåvarande bil
som inte var så stor och med 2 barn ...och en vagn :)
Först hade jag den som nattduksbord men nu har den fått komma till användning
igen med våra småttingar .

Köpte den här lilla tratt en från Maries lila Butik .
" Vita Ranunkels "
Ursäkta kvalitén på bilderna . En ny kamera står
på min önskelista .



 Våran egen snickrad spis .



Hej

Här fortsätter det vackra vårvädret
och vi våran motion .
Det blir en promenad idag med
och en stund på öppna förskolan .
Sen hem och fortsätta med att
rensa och möblera om .

Här är lite bilder från lekhörnan .
Det är den som ska flyttas om ...

Ha en solig torsdag !

Kramar Sirpa

19 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken underbar gammal diskbänk, och jättefin spis ni snickrat. Rena drömköket för barnen och leka i.
Kramar
AnnaMaria

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Såå mysigt:)en dröm för alla barn!

Ha en skön dag
Stor kram Susanne

Liza sa...

Åh vilken gullig lekhörna!
Så fint!

Ha en fin dag!

Kram Liza

Skogslyckan sa...

Vilken dröm för barnen att ha en sån lekhörna. Jag och min syster vi hade en riktig gammal begagnad spis där vi tvingade mor och far att komma och äta jordkakor och träbitsmat...ler.
Diskbänken är alldeles underbar, tur du stod på dig den gången.
Kramar Pia

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!
Så mysigt för barnen, de måste trivas fint där.
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Madame Edith sa...

Tur att du lyckades övertala din man, det blev ju jättebra :)
Kram/M

Villa Vinkelhaken sa...

Åh vilken gullig lite lekhörna! =)

Ha en fin dag!
Kram Jenny

Ardisia sa...

IHANA leikkipaikka!! Tuollaisen olisin lapsena halunnut =) Jos meillä olisi tyttö niin saisi ihan varmasti vastaavan. Pojat ei oikein innostu noista keittiöleikeistä hehe ;)

Juu, meillä on pakko laittaa piha kuntoon. Koko kesä ja syksy kun siinä ajoi ties millä isoilla laitteilla niin se nurmikko meni ihan pilalla. Lokakuun sateitten aikaan oli sellainen lieju, että melkein puoli metriä upposi kävellessä :( Mieluusti laittaisin nuo rahat johonkin muuhun mutta pakko mikä pakko. Ja onhan se sitten kunnossa. Teillä on ihanan näköinen tuo talon edusta!

Soittelin,, soitellaan myöhemmin uudelleen. nyt ruuanlaittoon!
Kram Mia

Drömmar och Verklighet sa...

Ja, det lönar sig att vara envis :) Så fint det blev och vad roligt barnen kan ha där.

Hoppas du får en underbra eftermiddag! Kram Anna

Livet på landet sa...

Vilken dröm för barnen & en skön syn för ögat!

Kram Helena

Ord & Känsla sa...

Vilken jättefin lekhörna för barnen! Lite extra roligt när ni själva gjort spisen och så!

Ha en fortsatt skön kväll!
Kram Helena

Fågel Blå sa...

Hej!!!!
Jag tyckte mycket om din gamla diskbänk!!!!!
Så charmig!!!!!
En sådan skulle man ha!!!
ha en fin Kväll!
Kram Kathrine

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilken härlig lekhörna och vilken bedårande gammal diskho. Vi ska inreda muminhuset ute i sommar och det kommer att bli något liknande. Tycker att det är fint med hemmabyggen till de små

Kram Teres

Anna-Lena sa...

Åh, vilken underbar fin lekhörna. Ett riktigt lantkök men i miniatyr. Skulle gärna ha en liknande hörna till min lilla Maja men just nu står killarnas rum på tur. Du verkar ha det så mysigt om dagarna, umgänge och fika med goda vänner. Njut så mycket du kan av det och dina små!

Kram Anna-Lena

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej igen
Ohh va glad jag blev när du tittat in hos mig. Jag är helt ny i bloggvärlden men älskar det verkligen, det är så kul och inspirerande, som din blogg t.ex. jag tycker den är underbar.
Ha en underbar kväll.
Hoppas vi hörs snart igen.
Kram
Jessica

Linda sa...

Hej Sirpa! Vilken underbar lekhörna! Helt Fantastiskt!
Vet du, sockorna säljer jag faktiskt! För 35 euro paret. Vill du ha mera info kan du maila mig på lindaslantliga@hotmail.com

Fredag imorgon!
Ha en skön helg!

Kram Linda

Älskade pion sa...

Vilken underbar lekhörna...tänk att få vara barn och leka där.;)Ha en skön helg vännen. Kram Ulrika

Stina sa...

Så gulligt och fint.:-) Kram Stina

Lilla Lycksta sa...

Hej Sipa!
Vilken ljuvligt fin lekhörna. Önskar dig en trevlig helg.

Kram Camilla