torsdag 10 mars 2011

Kökskänken




Just nu så ser det ut så här på min köksskänk .
Förut så hade vi en hylla ovanför och mer saker
på skänken . Hyllan har inte kommit upp än efter
att vi har satt upp pärlspont på väggarna men
samtidigt så var det ganska luftigt så här .





Så här var den innan . Nu har vi klädd väggarna med pärsspont .
Man skulle inte behöva lika mycket saker på skänken men
vilket tycker ni är finast ?


God Morgon på er alla goda bloggvänner !

Här tackar vi så hjärtligt för alla Gratulationer
som vi fick på Jespers Födelsedag !
Dagen blev lyckad och presenten var uppskattad .
Till middag fick han Lamstek med rosmarin ,vitlökssmör
med soltorkade tomater , potatisgratängoch rödvinssås .
Tänkte ta bilder men ville inte trötta ut min familj .
Ibland får man frågor om hur länge till jag ska
fotografera ? :)

Tack även för alla kommentarer som ni lämnade angående
den Gamla Gunghästen .
De ska få vara som den är och behålla sin charm .

Tack för er alla som tittar in hos mig , både gamla och nya
besökare och att ni orkar ta er tiden att skriva några rader !
Jag blir lika glad för varje gång :)
Jag läser alla och försöker hinna med att svara tillbaks men
ibland tittar jag bara in hos er utan att lämna ett avtryck .
Och speciellt nu sista veckorna känner jag att jag har inte
haft lika mycket tid . Vi har ju haft våra projekt här hemma .

Ha en jätte fin Torsdag och snart har vi helgen här igen !
Tänk vad veckorna rusar förbi nu .

Kramar Sirpa

25 kommentarer:

Malin sa...

Hej!

Det blev ju jätte fint med pärlsponten på väggarna! Ni måste vara jätte nöjda! Vi funderar på att sätta det i källaren, men har inte bestämt oss ännu. Sen har vi en massa andra projekt som måste fixas färdigt.

Må så gott Kramar Malin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jat tycker det är jättefint som du har nu, med pärlspont på väggen så är det finare utan hyllan. Precis som du skriver blev det luftigare, och mera lantligt. Vilken underbar skänk du har, hela köket är jättefint.
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

Blev så fint med pärlspoten och enligt mig så är det bra som det är utan hyllan på väggen.
Vad mysigt att få lite egentid på morgonen och tända några ljus. Även lyxigt för dom andra att få frukosten serverad ;).
Ha en bra dag, kram Ing-Britt

Älskade pion sa...

Åhhhh,jag vill också ha pärlspont i HELA köket,såååå snyggt.Skänken är fin som den är nu tycker jag.;)Ha en fin dag vännen. Kramar Ulrika

Vit dröm sa...

Så snyggt det blev med pärlsponten. Tycker det blev bra utan hyllan.
Vilken god mat han fick Jesper -mums!
Ha en skön torsdag!
Kram Anna

fem barns mamma sa...

Kanske hjälper:-)

När jag ser bilderna tänker jag att det kanske räcker med tallrikshyllan. Och sen har du ju fått fler hyllor på andra sidan oxå.
Känn efter så där ett tag, det är ju bara att sätta upp sätta upp hyllplanet ovanför skänken om du saknar det!

Kram, kram

Kia sa...

Hej!
Med pärlsponten så är det snyggare utan hyllan. Mer luftigt.

/ Kia

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Så fint det blev!!!

ha en härlig dag!
Kram Annica

Ardisia sa...

Sirpa! Sä löydät mun sähköpostiosoitteen mun sivulta :)

Mie tykkään että tuo senkki on niin ihana (meillä on samanlainen, hihi!) että ei tarvi hyllyjä yläpuolelle. Vaan ansaitsee kaiken huomion ihan itse!

Laita meiliä kun ehdit.. niin saan sun osoitteen samalla.
Yritä jaksaa, tiedän että on kauheeta olla kipee ja olla yksin lasten kanssa. halit!

Husprojekt Drömhus sa...

Hei Sirpa!

Så fint det blev, mycket mer varmt & ombonat! Pärlhyacinterna du har i glasburken, har du själv gjort arrangemanget? med vita pappret & riset? Vad är det för papper & hur har du gjort, så sött!

Toivon teille hyvää päivänjatkua!
halein,
Tiina

Unknown sa...

Hej såg ditt sms lite sent...
Ser så fint ut i köket nu. Tallrikshyllan gjorde karaktären i rummet. Känn dig för lite hur du vill ha det. Plocka bort så det blir tomt om du inte trivs med det och börja om från början. Svårt att avgöra om hyllan ska upp eller inte utan att se helheten.

Hälsa och gratta Jesper i efterskott, det var inte falukorv och makaroner precis:)

Ha det så bra så hörs vi!
Kram Anna

ps så bra att du inte målade:))

Anonym sa...

Hei Sirpa!
Så fint det ble, lekkert.
Synes det er så fint slik du har det nå
og så flott veggen ble.
Likte også veldig godt perleblomsten i glasskrukken.
Trodde våren hadde kommet her, men her laver snøen ned.
Ha en fin torsdag.
Klem Mio

Jenny sa...

Hej Sirpa!
Vilken smarrig födelsedagsmiddag du bjöd på:)

Åh vad snyggt det blev med pärlsponten på väggarna, förstår att ni är nöjda. Jag tycker det är fint som det är utan hylla ovan.

Ha en fortsatt bra dag!

kraam Jenny

Ord & Känsla sa...

Grattis till sonen i efterskott!!
Vad fint det blev nu och vilken vacker skänk ni har:)
Roligt att göra lite förändringar ibland.

Ha en bra dag!
Kram Helena

Kickan Style sa...

Pärlsponten blev super fin!! Och jag tycker att det passar jätte bra så som det är nu, alltså utan hylla! Pärlsponten är så fin prydnad i sej!!
Ha en fin dag!
Kram Kristina

mysiga heestrand sa...

Jag tycker också att det är jättefint med pärlsponten. Det är svårt att säga vilket som är bäst med eller utan hylla, man måste nog se allt från lite håll.
Öppna hyllor tycker jag är väldigt fint.
Ha en bra dag
Kram Marita i Heestrand

Gunillasljusglimtar sa...

Oj såå fiint du har det...Kommer du med massa nya bilder sen då! kram Gunilla ♥

Vita små hjärtan sa...

Hej du Söta!
Ja du har det så fint och smakfullt överallt!!!! Pärlspont är såååsnyggt!
Kram Agnetha

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej vännen
Helt underbart vilken förändring
tycker det är fint som det är!

Och i morgon får jag njuta av allt fina för då kommer viiiiiii jippi äntligen
som vi har längtat efter er!

Kram vännen din

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Sååå fiint:)
Lägger till dig på min blogglista..hoppas de är okej:)

Ha en fin kväll
Kram Susanne

Lilla Lycksta sa...

Så fint det blev med pärlsponten på väggen. Åhh tallrikshyllan gör sig fint där på väggen. Tycker inte du ska sätta upp hyllan. Det är jättefint som det är. Ha det gott!

Stor kram Camilla

A House With A View sa...

Såå jättefint! Men vad svårt att välja med eller utan hylla!! Det ser jättefint ut med hyllan och jag skulle nästan vilja se två bilder ur exakt samma vinkel för att veta, hihi.

Önskar dig en fin kväll!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Fröken Agnes sa...

Hej!

Så underbart på din skänk! Och så underbart fint med pärlsponten på väggen och tallrikshyllan. Så fina ljusstakar på skänken. Jag tycker båda är fint, men det såg så rent och enkelt ut som du hade det nu;)

Ha det så fint!

Kram Jenny

Zinkhjärtat ♥ sa...

Så fint du har arrangerat pärlhyacinterna:)
Jag tycker nog att det var lite finare med hyllan ovanför - du hade så fina saker på den ...
Stor Kram Annelie ♥

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja gillar vit pärlspont, eller panel som vi säger...Jag tror att du själv skall känna efter vad du tycker, förändring brukar ju vara skoj...
Kraam
Sanne