torsdag 14 november 2013

Vi har firat





 Det är stort att fylla år !
Det tyckte våran Ida igår ...

Våran alldeles egen Prinsessa
som fyllde 5- år .
Lyckan var stor när vi kom in och
väckte henne med ljus ,sång
och paket.
 
 
 Ida som är full av liv.
Glädje , skratt, skoj
och att vara tacksam är
Idas största egenskaper.
Och inget är ju omöjligt...
För visst går hon fram med sina
bestämda och snabba steg...
Många funderingar har hon.
 


I en av paketen fann hon denna :

 " Vackra klänningen "
Som hon sa.
 

 
 


Och så klart skulle den testas om den
funkar bra när man dansar och snurrar ?
 


En av favorit färgerna är

Rosa

Så fick även tårtan bli.

Ännu en hjärta blev det .
 

 
 


Med rosa grädde, vita pärlor och hemma
pysslade marsipan rosor fick dekorera
denna tårtan.
Med fyllning av choklad tryffel, grädde,
blåbär och hallon.
 

 
 

 
 

 
 Stora systern hjälpte till mig med rosorna.

 

 
 

 
Det var några bilder från mig 
på min egen dag...


Hoppas att ni alla har det  bra där ute.
Helgen är på god väg...
Jag har haft en ledig dag idag med dom små
 och det har vi njutit av idag ...

Vi ses  snart igen .
En trevlig helg önskar jag er alla !


KRAM
 
 

26 kommentarer:

Anno 1924 sa...

Gratulerer med gårdagen til den skjønne prinsessa!:) Nydelig kjole hun har fått i presang! Ser ut som hun ble fornøyd med den:)
Lekker kake!:))
Ha en fortsatt fin kveld:)) Klem

Madame Edith sa...

Så söt hon är, ljuvliga bilder och jättefin tårta :)

Kram Madame Edith

Hemma på Sjuan sa...

Grattis till söta dottern! Vilken fin klänning hon fick och supersöt tårta, kram Suss

Hajan sa...

Grattis lilla Ida, vilken fin tårta Du fick med. Visst är det lite
kul att fylla år, man väntar och väntar sen äntligen kommer de och säger grattis.
stor kram från Hajan

Anonym sa...

Härtligt grattis sötate Ida 5-år & så vacker tårta <3

/Kram

Prinsessorna på Bellevue sa...

Stort grattis till sööötaste lilla Ida och vilken underbar klänning och vilken härlig prinsesstårta!

Kraam
Petronella

Hannis sa...

Så söt hon är den lilla prinsessan!!
Och vilken dag, med paket och finaste tårtan.
Kan tänka mig att hon var nöjd!
Det är så härligt med barns glädje.
Den är så smittande=))

Hoppas att du får en skön och lugn helg. Här ska jag bara vara och ta det lugnt.
Har varit så mycket att jag är jättetrött!

Kramen Hannis

bakom berget sa...

Grattis till Prinsessan! Vilket fint kalas och vilken vacker tårta.
Ha en fin helg nu!

Kram Åsa.

Fågel Blå sa...

Åhh så söt ho är och vilken fin klänning hon fick och vilken underbar tårta!
Önskar dej en fin Helg
Kramr Kathrine

LantlivsAnette sa...

Åhhh Grattis till söta Ida !! Vilken söt tjej, och vilken fin klänning hon fick..Och tårtan, jisses vad du är duktig på att baka ! Ha nu en fin helg trots jobb
Kraaam Anette

Vintage Interior sa...

God morgen:) Nydelig pike og nydelig kake <3

Browneyedgirl sa...

Grattis till söta tjejen =)
Det är stort att fylla år.
Jag gillar med rosa <3
KRam och ha en mysig fredag

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Ååå grattis till tjejen!!! Vilken tårta, så fint när den var ljusrosa i kombination med hjärtat.

Bilden när hon står vid spegeln är ju bara så fin och effektfull.

Alltså jag tjatar om det jämt men det måste sägas igen: Jag blir helt tagen av hur fint ni gör det och får till det. Älskar er stil! Så vacker, fin, inspirerande och tidlös.

Njut av helgen!
Själv diggar jag julmusik, tidigt men ett måste enligt mig ;)
Kram Madeleine

Madeleine Berglund sa...

Jo juste, det var jag skulle fråga. Vad är det för bänkskiva ni har i köket? Är den i sten?
Kram Madeleine :)

House and Garden by Bia sa...

Söt liten Ida...vi har en stor Ida i vår släkt som är 25 år, hihi....världens goaste tjej ;))...hoppas ni alla får en fin helg;)).....kramisar från bia

Anna Stenberg sa...

Åh vad härligt! Grattis i efterskott! Trevlig helg! Kram Anna

Anonym sa...

Fantastiska bilder på en ursöt tjej.
Vacker tårta, förresten så saknade jag dig i går i finalen på "Hela Sverige bakar"
Hoppas att din helg blir toppen.
kram
AC

Postadress Torslanda sa...

Grattis i efterskott!!! Underbar klänning och tårta! Var är klänningen från ? Tror att min dotter också skulle tycka väldigt mkt om den

RockBabe sa...

Vilken underbar dag! Så fina bilder och vilken underbar klänning till prinsessan.

Önskar dig en fenomenalfantastisk helg!

You Rock!!!

Berså sa...

Vilken härlig födelsedag med fintårta och finklänning!! :)

Melody and M.E sa...

Ett försenat Grattis till dottern och ett stort Grattis till föräldrarna som har en sådan fantastiskt fin 5 åring!
Ljuvlig foton! Tårtan är ju som en dröm!
Önskar Er en riktigt skön helg.
Kram M.E

VINTAGELINE sa...

Takk for koselig kommetar hos meg.
Grattis med lille Ida. Så skjønn!

-Og wow hvilket kjøkken dere har!!!

Klemmer fra Line

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till Ida lite i efterskott, så fin hon är i sin nya klänning.
Stor kram
AnnaMaria

A House With A View sa...

Underbara bilder på sötaste prinsessan!! Hipp hipp huuurrrraaaa!!!! Och vilken jättefin tårta - duktiga du!

Kramiz aka

Anonym sa...

Gratulerer så mye med dagen som var til ei utrolig nydelig jente:)
Nydelige bilder av ei kjempe fornøyd jente:)
Klem Merete

Pieni Unelma sa...

Voi, Myöhästyneet Onnittelut Suloiselle, iloiselle,Idalle.
Pusuja ja Haleja Ida <3

Naantalin muumien keskeltä terkkuja