lördag 23 november 2013

Ännu en gång





till har vi firat här hemma.

Denna gången var min A tur...
3 veckan på rad med firandet hos oss
 så denna gången valde vi en annan variant
av tårtan.

Blåbärs Cheesecake

 

 
 

 
 


Blandade i både blåbär, färskost
och  vanilj.
 

 
En november morgon hos oss här på

Villa Björkenäs Backen.

Lite kylig som det brukar vara, solen sken
lite granna mot sjön...
Den får skymta där i bakgrunden .

 

 
 Minstingen i huset får äran att
ge en present ...

 


Lika rufsiga är dom i håret ...
Så som son som far ? : )
 

 
 

 
Några kvällsbilder

 
 




Jag måste erkänna er att jag har fuskat
i veckan.
Ljus takar har börjat få komma fram.
Kransen ska få hamna i mitten av
fönstret och som sagt 1700 - tals
hissgardiner av gamla lakan och
med monogram ska få komma
 plats .
 

 
 Nu vill jag önska er alla fina bloggvänner
en riktigt fin helg !


Nu är det bäst att jag sätter lite fart
med städningen...
för snart är våra fina vänner här.


Tack till er alla som både kikar in här
och lämnar era goa hälsningar .

Var räd dom er !


KRAM





 
 

8 kommentarer:

Anonym sa...

Oooo...Så gottit & vackert <3
Grattis till din A mé/Kramar från soliga Hjohamnen!

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så koselige bilder da av både far og sønn og vinduesbilder , så flotte ! Kaken ser kjempegod ut ! God helg !

Husbilen Tuzzen sa...

Kalas! Å vad kul! Vilken fin tårta du gjort!
Fin ljusstake, passar bra i ert hus. Mina stakar får vänta till nästa helg.
Kram Helén

Anonym sa...

For en utrolig flott kake og den lysestaken din var vakker:)
Nydelige bilder av familien:)
Ha en herlig kveld
Klem Merete

Anneli sa...

Mysigt med kalas!
Ni har firat ordentligt några veckor nu då............

Tårtan verkar ju riktigt smarrig.

Ha en fin fortsättning på helgen,
Kram Anneli

Fågel Blå sa...

Vilka underbara bilder som alltid här inne!
Mysigt med tårta och födelsedagskalas!
Önskar dej en fin Söndag
Kramar Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till maken, vilket mysigt kalas ni hade. Och så fint du gjort med ljusstakarna.
Kramar
AnnaMaria

Hannis sa...

Jaha...Här sitter jag och dreglar igen! Hur kommer ni på alla godsaker? Jag har så dålig fantasi när det gäller sånt=))

Mysiga, mysiga bilder!
Hoppas att ni har har en fin helg och får en skön söndag/Kramen Hannis