måndag 25 november 2013

Första advent





God morgon tjejer !


Hur har ni det ? Har ni haft en bra helg ?
Nu är det en ny vecka framför oss igen
och
den allra första adventen är nu
på söndag.

Julen närmar sig med stormsteg...
 


Så i veckan får vi börja pynta för fullt
här hemma.
Några bilder från våran hall med
Jul äpplen och grans ris
 i en glasburk .
 

 
En vy mot vårat vardagsrum genom den
gamla fönstren som vi satte in i våran
hall.
 



Både trappen och fönstret är
målademed en linolja färg som
 heter Ryholms vit.
Den hittade jag på Gyllenhaks
Byggnads vård .
Dom har även en nätbutik.

Det är nått visst med möbler
som blir målade med linolje-
färgen.
Jag har ju inte målad med den
 förut .
Har du gjort det ?
 
 

 
 

 
 I plåthinken gömmer sig några vantar 
 

 
 

Nu ska jag öppna dörren till er ,

Efter ett tags funderingar så
fick det bli så att jag har också
Instagram nu...
Du hittar mig under samma namnet
som bloggen :)


Nu ska jag tag i den nya veckan.
Som sagt så bjöd helgen med fina
vänners besök och gjutning av betong skivan.
Jag har varit nyfiken och lyft plasten lite grann ...
Spännande ska det bli att få se hur den blev :)
Och måste erkänna att lite nervöst :)


En ledig måndag för mig och dom små trollen,
 lite pyssel och frissa besök står på schemat.


Önskar er alla en härlig dag  !

Tack alla fina bloggvänner som
finns där ute !


KRAM från mig


 

18 kommentarer:

Lantligt i Hårnacka sa...

Vilket vackert fönster du har! Ja tänk vad tiden går fort. snart är julen här. Jag ska också leta fram adventskartongerna och börja pynta lite smått.

Hoppas du får en fin ledig dag

kram kram

Anonym sa...

Så vackert pynt mm
Önskar dig en ljuvlig Måndag/Kram <3

VINTAGELINE sa...

Hei

Så enkelt og vakkert i hallen deres. Vinduet er bare så skjønt, og fargen og malingen ser veldig fin ut. Jeg har aldri prøvd linoljefarge....
Ønsker deg en fin ny uke!
Klemmer fra Line

Unknown sa...

Så fint ni har det, verkligen!
Skönt med ledig måndag, det är samma här. Pepparkaksdegen har vi gjort nu, Lilleman och jag. En liten paus här och sedan tror jag vi ska gå ut till djuren.
Må så gott
//bara anna
annacecar.blogspot.com

Anneli sa...

Underbart fint fönster!

Har faktiskt aldrig målat med linoljefärg.............får försöka någon gång.

Skoj nu när man kan börja adventspynta i veckan, blir lite ljusare med stjärnorna och stakarna........

Kram Anneli

hemma hos lilla mej sa...

Så himla vackert pynt ! Önskar dej en fin adventsvecka .Kramar Rita

Sallys hus sa...

Heeeej!

åå vilka ljuvliga bilder från dig!
det där fönstret är helt underbart!
din adventsljusstaker i köket är så himla fin. jag ska också börja plocka fram nu..;)
kram Katarina

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint du pyntar...hoppas att bänkskivorna blir bra..och linoljefärg har jag inte provat på, men jag skulle vilja för det blir så fint...Kraaam Anette

Johanna Stålros sa...

Ja tänk 1:a advent- jag försöker förstå detta;) en mysig tid är det, med mycket fika och innemys;) Kram

House and Garden by Bia sa...

Så fint du har det ;).....idén med glasburk med äpplen o granris tror jag att jag lånar av dej, hihi....ska göra så nu bums ;)...jättefint tycker jag ;)...ha en fin dag......och kram från Bia

Annika sa...

Ni har det verkligen fint och hemtrevligt. Burken med granris och äpplen ska jag ta och härma efter. superfint!! Ha en fin måndag. Kram Annika

Ekenäsliv sa...

Så många fina bilder!!!
Ja, himmel, 1:a advent. Lite vitt på marken hade inte skadat så man fick lite mer feeeeeeeelings;-)
Kram Anna
Ps: Ekenasanna heter jag på instagram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fin fina bilder, så vackert du pyntat. Och fönstret är i en klass för sig.
Kramar/AM

Anonym sa...

Åååå..så utrolig mange nydelige bilder:) og det vinduet ditt var vakkert:)
Ja, nå nærmer det seg virkelig 1. advent tiden bare flyr avsted
Fortsatt herlig kveld
Klem Merete

Anonym sa...

Att du orkar, men men det är säkert skojigt.
Men nej, jag orkar inte med mer än min blogg.
Många fina bilder hos dig här på bloggen, fönstret är som ett smycke.
Kram
AC

baraetthem sa...

Så fina bilder du visar med allt det fina pyntet!! Och det där fönstret är ju jättefint! Kul att du hittat till instagra, också, det måste jag kika in:)

Kram fredrika

Helenas enkla vardag sa...

Så fint du börjat pynta hos dig. Förstår att du är nervös över skivan.
Kram Helena

Unknown sa...

Så fint ni har det vännen och jag gillar verkligen dina fina julpynt som tittar fram lite försiktigt här och var.
Kul att du skaffat instagram, ska leta reda på dig :)
Ha en fin vecka, kram Ing-Britt