tisdag 12 november 2013

Aktuella köksbilder




 
Hej igen !


Ikväll fick det bli några aktuella köksbilder.
Just nu så fixar vi lite smått här inne.
 

 
 


Här ovanför köpmans disken ska vi
plats byggda överskåp framöver.
Tankarna går än hur det skulle
kunna se ut ?
 


Här är den största utmaningen som jag
har visat er förut. :)
Köks öns skiva som vi ska själv gjuta av
betong.
Nu är ramen nästan klar, lite pyssel kvar
och sen gjutning...
Och visst har ni lovat att hålla tummarna
när det är dags till det ? :)
 

 
 


Mot matplatsen.

Till vänster så kommer vi ha höga
stolar... kommer ni ihåg när
jag visade detaljer här för ett tag sedan ?
Till höger har vi matlagnings delen.
Järn bjälken har vi olika funderingar.
Pärlspont eller golvplankor med synliga
skarvar och vitmålad.
Med lite ruffigt så... Det lutar mot det
sista...
Kan visa er en inspirations bild med
pärlsponten om ni vill ?
 
 
 Just nu så pysslar vi runt köks ön.
Golvsockel, lucka till diskmaskinen,
 målning mm... Och just därför så är
alla lådorna borttagna.
Lite pyssel har vi kvar att göra i
köket :)
Det kommer såsom listor, socklar,
överskåp  mm men allt får växa
fram.
Men lika väl som att renovera
så får man ju inte glömma bort att
vila mellan varven.


Tack alla för era hälsningar.
Tänk om jag ändå kunde bjuda
er alla på en bit tårta ...


Ha en skön kväll !


KRAM

 
 

25 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Vilken dröm att få en så stor köksö att arbeta runt och köpmansdisken är så himla fin. Kommer bli ett toppenfint kök. Kram

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så gøy at jeg kom over bloggen din og så rart , vi skal begynne å restaurere kjøkkenet snart og jeg har tenkt at vi skal ha en kjøpmannsdisk i stedet for de vanlige kjøkken innredningene. Alle ser bare rart på meg når jeg sier det ! Så ser jeg nå at det har du også ! Veldig fint blir det ! Fin kveld til deg !

Lantligt i Hårnacka sa...

Vilket drömkök det kommer bli! Jag tror det kommer bli superfint med en betongskiva. Ha en trevlig kväll

kram

fem barns mamma sa...

Haha, slog mig precis att ert kök är ju säkert större än vår nedervåning:) Blir såå fint!!!
Kram

Anonym sa...

Wow...for et utrolig vakkert kjøkken du får:) dette blir jo bare en døm:)
Kjøkken er huset sitt hjerte og dette blir nydelig:)
Fortsatt god kveld
Klem Merete

Sallys hus sa...

Hej du fina!
Nu har jag läst ikapp...;)
Åååå...åååå...
va roligt det var att se hallen från den vinkeln där man ser isskåpet...;) Det var verkligen jätte fint! Det är så roligt att få följa er renovering och få se hur allt växer fram med alla handplockade detaljer.
Å den gjutna skivan.. ååå va snyggt det kommer att bli!
Ni är så duktiga!

Ha en fin onsdag!
kram Katarina

Anonym sa...

Fantastiskt!!! Det blir ju helt fantastiskt. Genomtänkt i minsta detalj.
Jag grämer mig lite att vi fick stressa med köket och kunde inte tänka igenom allt som ni verkar gjort.
Skivan på köksön kommer att bli great.
Kramar
AC

Annas röda stol sa...

Så fint!! Spännande och se fortsättningen och KRANEN helt underbar!!! Ha det gott. Kram Anna

LOPPISLIV sa...

Ser fint ut Sirpa! Härligt stor köksö får ni och kanonfin köpmannadisk. Ett riktigt stort och fint lantkök får ni, härligt!! Håller med, man får låta det ta sin tid, vila och leva lite mellan varven :-))
Stor kraaam Paula

Marie sa...

Det blir alldeles, alldeles underbart fint Sirpa!!!!

Kram Kram
Marie

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint...som en dröm !! ert kök är såå fint, där måste du trivas och baka och laga mat..jag håller tummarna att skivan blir bra som ni ska gjuta !! Kraaam Anette

Fågel Blå sa...

Så fiiiiiiiiiiiiiiiiiiint!
Kramar Kathrine

Frida sa...

Vilket underbart lankök ni har, ljust och fint :)
Kram Frida

Prinsessorna på Bellevue sa...

Kommer bli såå himla fint!!!!!

Kraam
Petronella

A House With A View sa...

Huuuur fint som helst, ett underbart kök!! Och det kommer säkert att bli pricken över i:et med den vackra skivan på köksön! Jag håller tummarna för att den bli bra :)

Många kramar aka

A House With A View sa...

Glömde din fråga om min förrätt, vi gjorde en busenkel variant toast - rostad smörgås med kallrökt lax, lite grönsaker som fanns i kylen och crème fraîche med röd rom som topping :)

kramiz aka

Katta sa...

Vilket fantastiskt lantkök! Såå snyggt det kommer att bli med betongskivan, ska bli spännande att se den färdig sen. Sötaste diskstället har du med. Ha en bra dag, kram Katta

Helenas enkla vardag sa...

Hallå! Hittar inte din mail. Sitter och fikar på huldas just nu. Ska inte vara här så länge, Max en timme till ca 11.30
Kram Helena

Anonym sa...

Wow...Så fint & kranen bara älskar jag <3
Klart jag håller tummarna för ljutningen av köksön!

/Kram

Svar...
Tyvärr är mitt inte övergående & jag vill inte "prata" om det men kämpar på & är obotlig optimist hihi

Helenas enkla vardag sa...

Hallå! Hittar inte din mail. Sitter och fikar på huldas just nu. Ska inte vara här så länge, Max en timme till ca 11.30
Kram Helena

Helenas enkla vardag sa...

Mitt meddelande syns inte så jag skriver om! Sitter på huldas kommer inte stanna så länge till och vi kommer nog gå runt lite här o kborg. Kram Helena

Pieni Unelma sa...

Wau, miten kaunis keittiö teille tulee. Valkoinen ja maalaishenkinen<3 Ihana saada seurata projektianne.

Terkkuja Naantalista, Kirsi

Hanna sa...

så fint det blir i köket.
Ha en fortsatt fin torsdag!
Kram
Hanna

Villa Vinkelhaken sa...

Vad fint det kommer bli i köket! :)

Kram Jenny

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Oj oj, ja jag håller alla mina tummar för att gjutningen gått bra!!!!!!
KRAM!