onsdag 6 november 2013

Nya tider



 
Hej igen !


Nu är jag tillbaks , en härlig helg bakom.
Det blev en helg i huvudstaden hos svärmor,
men innan vi anlände där så blev det en middag
hos våra fina vänner vid denna vackert dukade
middagsbordet.
Tack Tina.
 Lördagen tillbringade jag  tillsammans
med äldsta dottern, bara hon och jag .
 En härlig dag i storstaden blev det
och så klart hann vi med lite shopping också .
Så mycket fint det finns ...

Det blev en härlig avslut på höstlovet.

Nu är det nya tider denna veckan...
Jag ska lämna mitt nattjobb nu, jag  tror att våra
små troll klarar nu ett par timmar extra i veckan
på förskolan...kanske mamman med ;)många
fina dagar har vi fått vara tillsammans.
Inte för att jag inte trivs men det känns att det
är dags att gå över till detta nu...

Nu vart det en hel del text och mindre bilder
denna gången .
Hoppas att allt är väl med er .

Nu ska jag ta tag i min vetebröds deg.
Det kändes som att idag på vår lediga onsdag
ska det bli Bullbak, så snart blir det
nybakta bullar och kaffe...
Kanske en fika på trappen i solskenet ...

Hoppas att den tittar fram hos dig med.

Vi hörs igen och en varm kram till er alla där ute
 och ett stort
Tack för era goa hälsningar, tack att du tar den
tiden !
Det värmer...


 

17 kommentarer:

VisaLiza sa...

Verkar som om du har haft det riktigt trevligt i stora staden och hos vännerna. Verkligen vackert dukat bord. Skönt att slippa jobba nätter. Gjorde också det en tid och kände mig verkligen lättad när jag gick över till dagtid. Kramar Liza

Anonym sa...

Låter som en underbar helg & så fint dukat bord hos Tina <3
/Soliga Kramar

Anonym sa...

Hej igen...
Nä,ingen bättring tyvärr :(
Appropå Blogglista är det den i själva bloggen så lägger du till en Gadget (Blogglista) från Layouten.

Ja,det är vyn från vårt hustak här i HJohamnen-så vackert <3

/Kram

Hajan sa...

Det gör väl inget om det bliver mycket text. Det är ju roligt när
Du har något att berätta.

Lycka till med bullbaket nu,
men sitta på trappen är nog för
grått. Här har solen gått i moln.


kramisar

Anna Stenberg sa...

Vackert! Kram Anna

Anonym sa...

Nu har du två blogglistor=)

Anna Stenberg sa...

Ja jag håller med dig! Det är för mycket elände och ändå så svårt att vara närvarande!!! Här och nu är det som gäller! Kram Anna

Anonym sa...

Se där - Nu är listan fixad :)
Svar Tack så gullig du är,men orkar inte speciellt mycket tyvärr :(

/Kram go du <3

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej du fina vän.
Åh vad glad jag blir över din titt :)
Du visar lika vackra bilder för ert underbara hem... drömlikt.
Hoppas allt är bra med dig och din familj, du skrev att du fått ändrade arbetstider, hoppas att det är till en fördel för din del.. För min del har det inneburit mycket kul men lite för mycket ett tag... men hoppas nu att det lugnar ner sig lite :)
Va rädd om dig!
Stoooor varm kram
Jessica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så skönt och jobba dag istället för natt, det kommer du trivas med. Och så fin blogg din väninna hade.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Ah vilken härlig helg ni verkar haft.
Förstår dig om du har lust att ändra arbetstiderna. Nattjobb tar på.....
Ha det gott
Kram
AC

Hanna sa...

fin bild.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

fröken knopp sa...

Låter som en härlig helg!!

Varmaste Kramarna Elin

House and Garden by Bia sa...

Så härligt ni verkar ha haft det;))
Hoppas allt är bra med dej;)
Här är vädret grått o trist....hoppas på bättring;)
Kram bia

Hos Jorunn sa...

Hei, hei:)
Tusen takk for dine fine ord, jeg ble så glad! For en vakker sjarmerende gammel villa med mange herlige detaljer du har!! Synes også den lingon kransen du laget var veldig fin...kranser er så dekorative både ute og inne:)

Ønsker deg en forsatt fin uke!
Klem fra Jorunn

idémakeriet sa...

Härligt att ni hade det så trevligt i Stockholm.
Vist är det mysigt med lite extra tid till bara ett barn, tror säkert att din dotter har njutit.
Härligt att du nu lamnar nattpasset och att du kommer i "normala" arbetstimmar.
Ja barnen blir också äldre:)
Varm kram Gerda

Unknown sa...

Låter som om ni haft en härlig tur till storstaden. Jag och mina tjejer var oxå dit en dag för shopping på höstlovet.
Sååå himla fint ni får det överallt...hallen kommer bli super.
Skönt att slippa nätterna, det tar på både kropp och sinne ;).
Ha de gott, kram Ing-Britt