tisdag 22 maj 2012



Hej !

Här ska vi ha en del av våran hall . Med platsbyggda garderober som vi bygger själva. Antingen med gamla fönster som ska vara som dörrar eller att vi gör dörrarna själva.
Precis till vänster så blir det en platsbyggd sittbänk
under fönstret.

I bakgrunden ser ni vårt blivande Lantkök.
Sakta men säkert så går det frammåt.

Till helgen ska det beställas hem isolering, ett antal hundra meter pärlspont mm.
Då kommer det ge mer resultat.
Jag ska grunda pärlsponten innan det sätt upp.
Underlättar nog en hel del.
Det blir mycket pärlspont här nere , både i tak och i väggar.



Här är en närbild på en gammal tapet som har suttit i vår hall förut. Faktiskt fint som det var då och tapetet fanns även vid öppnaspisen som vi har i hallen.
Skulle vara fin tapet nu också , om inte annat så som en tavla.




Det är några lager att riva innan man har kommit fram till timmerstockarna ;)

Ha nu en solig kväll ! :) det var allt för denna gången kram

12 kommentarer:

Lina sa...

Såå himla spännande! Det kommer bli hur fint som helst, det är jag säker på!Lycka till med allt.
Kram Lina

Casa of Mia sa...

Väldigt spännande, skall bli kul att se! kram

Anonym sa...

Jisses vad fint ni kommer att få det. Finns inget roligare än att planera, mer än halva nöjet.
Kram
AC

Jenny sa...

Hej Sirpa!
Åh vad fint det kommer att bli, roligt att följa ert arbete här på bloggen.

En sån charmig gammal tapet:)

Ha en trevlig kväll,

Kraam Jenny

Tina sa...

Så fina grejer ni hittat!
Hoppade du ner i en container efter fynd, kanske?!

Krya på dig! KRAAM

Unknown sa...

Hejsan Sirpa!

Hoppas allt är bra med er, var ett tag sedan jag hade tid att titta runt. Blev några inlägg att läsa ikapp :).

Er hall kommer bli superfin och säkert hela er edervåning.
Den gamla tapeten var väldigt charmig.

Stallyktan du fått tag i var verkligen snygg och passade perfect hos er.

Ha de gott, kram Ing-Britt

Norregård sa...

Härligt, kul att det går framåt:))

Kram Malin

Unknown sa...

Vackert! Jag menar det faktiskt :)
Jag gillar ju att se allt gammalt få liv och er hall låter som om det blir väääääldigt snyggt!
Grattis gamla huset som får en sådan ny och snygg kostym säger då jag!
Måste knalla vidare och se vad du har i arkivet!
Kram Hilla

Unknown sa...

God kväll!
De kommer bli så fint, så härligt och höra alla dina planer :).
Ja dörrarna är jag så nöjd med, har kikat på dom ett par gånger nu men sist va p med också o han tyckte verkligen att vi skulle slå till, perfekt tänkte jag den chansen får man ju inte missa :).

Kan tänka mig att ni har en del dörrar o ta vara på.
Ha det gott nu!
Kram Johanna

LantlivsAnette sa...

Åhh du..det kommer att bli fint det där..ojj vad roligt..Jag längtar såå tills vi ska börja med våran övervåning, men det går trögt kan jag säga..
Kraaam Anette

Katta sa...

Så fint det kommer att bli. Så vackert med fragment av gamla tapeter så där, älskar att se sånt. Kram Katta

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej Vännen!
Kommer bli hur fint som helst ni är så duktiga!
Hoppas vi ses snart
Kram Kram