lördag 5 maj 2012

En lyckad dag



Hej igen !

Denna dagen var lyckad på många sätt...
Vi var på Maries Vita Ranunkels Loppis ocy träffade
andra bloggerskor . Vi hade även besök av våra goda vänner idag.
Så nu är man nöjd.

Jag vet att ni ville ha mycket bilder från Loppisen
men det blev aldrig av att man tog fram kameran.
Man hade fullt upp att ta sig frammåt...

Och det är så klart kul för alla säljare att det återigen
var en mycket lyckad dag! Så kul !



Här har jag en ny bricka som har fått följa med mig hem.
Dock från våran Loppis Gubbe Rolf.
Den har stått där ett bra tag och jag har gått och spanat in den i många gånger...



Till slut så slog jag till. Annars hade jag nog ångrat...
Till och med lilla Ida såg den på köks skänken efteråt och frågade : ' Mamma har du köpt en sån där ny sak som man kan kaffe och kakor på ? ' ;)



Och så klart var det ju så ;)
Igår hade vi passande väder att fylla frysen med kakor ,bullar och bröd.







Nu har njutit av denna lördagen tillsammans med våra goa vänner.
Vi bjöd dom på grillat kyckling,cuscus, sallad och färskt bröd ...
Och fikat hade vi ju redan klar...

Nu är det dags att bara ha familgyjemys.
Ha en skön kväll och en trevlig fortsättning på helgen.

Ha det Gott ! Kramar Sirpa

7 kommentarer:

Vackra Vita Ting sa...

Den var jättefin!
Och alla kakor och bullar ser ju supergott ut:)
Hoppas resten av helgen blir lika toppen!
Kram
Paula

Tina sa...

Så kul att det blev lyckat på loppisen, vägen dit kändes dock lite lång för mig idag..

Ha en fin kväll med familjen!
Kramar

LantlivsAnette sa...

Men vad härligt att det var en lyckad dag..jag förstår att det var svårt att ta fram kameran..man vill ju hinna se alla fina saker..ohh så fin bricka du köpte ! Jag är också nöjd med min loppis dag idag..
Kraaam Anette

kråke sa...

Så härligt att det var en lyckad dag:)) Ha det så gott i familjemyset:))

Kram på dig!

kråke

Anna sa...

Vad roligt att loppisen blev så lyckad! Underbart!

Mumsigt fika ser ni ut att ha haft också!

Ha en fin söndag!

Lilla Majken sa...

Vad roligt att det blev en lyckad dag, jag önskar att jag hade varit där. Den vackra brickan kommer du har mycket nytta av i sommar, ser alla dina fina bakverk på fatet framför mig.

Kram på dig. Therese

Unknown sa...

Kul att det blev en lyckad dag och brickan var superfin med härliga handtag.
Du är såå duktig på att baka. Som gäst hos dig blir man nog riktigt bortskämd ;).
Ha de gott, kram Ing-Britt