tisdag 21 januari 2014

Vårlökarna

 
 


Visst är det nått speciellt när dom allra
första vårlökarna kommer till
butikerna efter Julen ? :)




Kanske var det dom som fick mig att
sätta igång med olika sorters
rulltårts  bak.
Den översta rulltårtan hade vi som
efterrätt i fredags.

En Chokladrulltårta med chokladmousse,
vispgrädde och jordgubbar.
 

Till lördags fikat så fick det bli denna
Chokladrulltårtan med hackad
Marianne godis i och



även denna rulltårtan med färskostsblandning
 med vispat grädde i och en aning
sylt. Men det går även lika bra
att ha olika bär i.




Med dessa bilder så önskar jag er alla
där ute en härlig Kramens dag !

Vi hörs snart igen ...


En Varm Kram till er alla där ute !
 

14 kommentarer:

Anonym sa...

Åh...Underbart med Vårlökar & så gottit med Rulltårta <3

/Kram fina du

vitadrömmarobusigabarn sa...

En fin dag till dig också min fina vän
Kramar !!!!

House and Garden by Bia sa...

Härliga pärlisar....och gott fika bröd du bjuder på , hihi....
Kramis bia

Sallys hus sa...

Å en stor kram till dig med fina!

Det där ser ju så gott ut så jag nästan smäller av.
Är såååå sötsugen men jag SKA inte..
Jag ska fika på lördag..;)

kram Katarina

Anna Stenberg sa...

En bamsekram tillbaka! Ser fantastiskt gott och vårigt ut!

Frida sa...

Vackra pärlhyacinter, de gör sig fint i glasburken :), rulltårtan ser väldigt god ut.
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Frida

Anonym sa...

Vilka små sötisar. Alltid lika fina!
Du är väl oslagbar, du vet vilket program jag tycker du hör hemma. Så mumsiga rulltårtor.
Ha det gott
kram
AC

Hos Jorunn sa...

Oj, oj...de rullekakene så utrolig gode ut! Jeg ble veldig fristet til å bake selv nå må jeg si, men dessverre så prøver jeg ut en diett..sukk..Skjønn vårløk du har, jeg har maken:)Det er en herlig tid vi har foran oss og med mange blomster i vente:)

Ha en fortsatt fin uke!
Klem Jorunn

LantlivsAnette sa...

Nämen mums vad du bakar gott !! Så länge sen jag bakade rulltårta, nu blev jag sugen på det. Ha en fin dag, kraaam Anette

Johanna Stålros sa...

Ja bara ordet vårlök- att få ta det på tungan och känna att det faktiskt kommer en iår med- härligt!!! Och vilken smaskig rulltårta sen då- mums. Kram Johanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Himmel vad du är duktig på och baka, kan tänka mig att du är populär hos familjen. Solo vitlök vet jag inte vad det är, ska kolla efter det.
Kramar/AM

Dagdrömmar och verklighet sa...

Ja när lökarna kommer fram är det vår!.. I vårt lilla samhälle har vi ett livs levande vårtecken, när hon solat toppless i solväggen, då är det officiellt vår! :-)

Vilka smaskiga rulltårtor, det borde man baka oftare!!

Kram från malin

Ekenäsliv sa...

Ja visst är det underbart med lite vårlökar inomhus=)
Å, mums så gott fika du gjort!!
Kram kram Anna

Hajan sa...

Det var härligt med vårlökar.
Det dröjer inte länge till dess.
nu skall jag ta mig en fika, men jag har bara citronmuffins till.
Skall baka nya i morgon igen.

Trevlig fredag