tisdag 28 januari 2014

Ny målat






God morgon !


Jag hade tänkt mig att göra detta inlägget
redan igår kväll men sanningen är att jag
somnade så sött med dom små trollen när
jag nattade dom :)

Hur är det med er alla ? Har ni haft en bra
helg ?

Jag hade besök av en fin vän med sina barn
i helgen. Denna gången var det hon som
bjöd på mat när jag kom hem från jobbet.
Jag blev riktigt bortskämt ! :)
Härligt var det . Tack vännen min !
 



Förra veckan målade jag om denna
antika bordet med lin oljefärgen.
Bordet har små porslinshjul.



Just nu så står det här i köket
intill den ena skafferiet.
Kanske för trångt egentligen...

Eller vad säger ni ? :)



Tänk så tiden går nu . Redan har vi
gått in i den sista januari veckan.
Men på ett sätt är det skönt för ljuset
är på god väg tillbaks.

Idag så är jag ledig med dom små trollen
efter att ha haft en jobbar helg.


Ha en skön dag ni alla där ute och Tack
snälla för era fina ord .

En varm kram till er alla !

 

12 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint bordet blev där, inte alls för trångt tycker jag, jag har köpt lite linoljefärg för nu vill jag testa att måla med det jag också..Kraaam Anette

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Anneli sa...

Jättefint.
Så charmigt när möbler har de där små extra detaljerna såsom porslinshjul.
Tycker det passar utmärkt där, inte trångt alls.

Önskar dig en fin dag,
Kram Anneli

Anonym sa...

Näe...Det är perekt där & sååå otroligt vackert <3

/Kram vännen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint bord, att det var hjul var extra fint. Och det ser jättemysigt ut och ha det där, en egen liten hörna i köket för dig eller något av barnen.
Ha det gott
Kramar/AM

Hajan sa...

Ett jättefint bord det kan ju
inte bliva bättre, så väldigt
snyggt.
Visst är det roligt att ändra
ändrar man på en liten sak, bliver
det snyggare även det andra som finns kring detta.

lycka till

Sallys hus sa...

Hejvännen!
Men åå vilket fint bord!
Jag tycker inte att det ser trångt ut. Det är nog bara en ovana.. har det varit tomt förut å så plötsligt så ställer du dit något känns det nog bara så....;)
Jag älskar de små porslinshjulen...sånna små detaljer gör ju lixom hela möbeln.
Mysigt att bli lite bortskämd av en vän.
Kram sötis!
Katarina

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Jaaa...som jag längtar efter ljuset. Men det kommer..eftermiddagarna är ju redan lite ljusare.
Här är det bara bra...känner inte att jag hinner så mkt som jag önskar men men..
Hoppas allt är väl med dej oxå !!

Kramen

House and Garden by Bia sa...

Såå fint bord och det passar så bra ihop med stolen också ;)))....tummen upp....tycker det passar bra där;)
Kram bia

LOPPISLIV sa...

Är allt lite sugen att testa linoljefärg jag med, får nog göra det någongång -)) Bordet är ju helt underbart, så fint med de små porslinshjulen på!! Tycker det passar perfekt där i ditt kök, inte alls för trångt! Jättefint Sirpa! skicka hit lite ork och inspiration, tycker allt går i lågfront här hemma nu, bara jobbar, äter och sover känns det som, det är nog denna tiden, när våren kommer vaknar jag nog till jag med :-))) Ha en fin kväll rara bloggvän! Kraaam Paula

Madame Edith sa...

Fantastiskt fint, särskilt med de söta hjulen!

Kram Madame Edith

Hagbacken sa...

Superfint bord, och jag tycker det ser ut att passa perfekt där :)

Kram Linda