torsdag 10 januari 2013





Hej !

Efter nyårs firande besökte vi nått som jag har velat göra länge . Vi besökte Nacka Byggnads vård i Stockholm.
Så mycket fint det finns där och kul att få titta på plats allt. Det år så kul just med byggnadsvårds butiker. Man glömmer bort tid och rum ...




Detaljer finns det massor av att välja på och nått som fick följa med denna gångeng till vårt blivande Lantkök var dessa porslins knoppar .
Vi ska ha dom i köket, Skafferier kommer att gamla hantag.





Och till sopskåpet vid porslinshon kommer vi ha både porslinsknoppar och mellan dörrarna ska vi ha detta
vred hantag.
Visserligen var just denna för liten när vi kom men det finns ju alltid massor av ider ... så den kommer nog få användning iallafall .



Hoppas att allt är väl med er !
Här hemma är det bara bra.... Ikväll får det bli minifredag med mys och tända ljus. Bara att slappna av...
Ha en fin kväll ni med ! kram
posted from Bloggeroid

9 kommentarer:

Blommiga Rutan sa...


Hej!
Nacka Byggnadsvård har jag besökt flera gånger, och ja, där kan man gå huuuur länge som helst!
Väldigt fina knoppar ni hittat!

Önskar dig en trevlig kväll
Kram Anncathrine

Med en doft av lavendel sa...

Åh vad mycket fint du hittade, tyvärr har jag aldrig varit där, men förra sommaren var vi på Gysinge byggnadsvård ett super ställe-
kram Annika

Anonym sa...

Ah har du varit där. Så spännande, jag har skickat efter därifrån, bla handtaget du visar, det har jag på mitt hörnskåp. Fint!
Ha en skön låtsasfredag.
Kram
AC

Sallys hus sa...

Hej fina du!
Men ååå så fint det kommer bli!
Sånna handtag är ju så fina. å knopparna..ja det komemr bli underbart vackert ert kök..;)
Å hallen...det där skåpet är såå fint..
Men 3 olika behandlingar..nu blev jag nyfiken..
Vi använde bara 2 olika.
I vardagsrummet där det låg ett gammalt golv blev resultatet bättre än i det nyinlagda som ser mycket gulare ut.
Å lilla snuttan...men du så söt hon är..å vilket hår!!!
Jag funderar på att åka på Maries loppis i år igen...kanske vi kan ses då?..;)
I morgon är det dags för spinning igen..och oja...det är bra...både för viktminskning och konditionen...det kändes då vi åkte slalom...låren som brukar göra ont efter 2 åk var hur pigga som helst hela dagen..;)
Ha en mysig helg nu!
Jag ska ta fram penseln igen..;)
Kram katarina

Sofia sa...

Så fint och klassiskt med porslinknoppar, kommer bli bra i ert kök tror jag. Ha en bra helg nu. Kram Sofia

Nyanser av vitt sa...

Ja där kan man hitta så mycket fint. Ha en mysig fredag
Kram Agneta

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min vän.
Hoppas ni hade en mysig kväll igår :)
Nacka byggnadsvård vore väl en dröm att komma till. Vi har ett par grannar som var där i somras och de sa att det var sagolikt att gå där :) de köpte gamla fönsterkrokar till sina nya fönster, det blev så fint!
Ha en jättemysig fredag.
Stor varm kram till dig.
Jessica

Prinsessorna på Bellevue sa...

Finns väl inget mysigare än att gå och strosa och leta efter godbitar i såna där byggnadsvårdsbutiker! Jättefina knoppar och vredhandtag!

Ha en supermysig fredag!

Kram
Petronella

Mix och Max sa...

Åh vad fina detaljer! Har kollat lite på deras hemsida och det blir nog ett besök där när det är dags för renovering hemma :)