söndag 13 januari 2013

Antikt



God kväll

Jag tackar för era tips om trappen.
Visst är vår trapp fin. Är faktiskt jätte glad för den.
Jag har skrapat nästan rent den och sen återstår det att slipa.
Visst vore den jätte fin som den är också men dom allra första tre trappsteg har en helt annanfärg ,dom är nämligen trärena.

Jag ska klura lite till vad jag ska använda för färg.
Men det lutar mot pärlgrå.

En ljusgrå nyans som denna Antika vagnen har.
Den har vi förresten fått av våra vänner, dom tyckte att den skulle komma mer till sin rätta här hemma hos oss.
Visst är den charmig ?

Ha en skön kväll ! Här hemma blir det nog en lugn kväll,känner för det just idag.
Kram

posted from Bloggeroid

18 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer att bli super. Du blir nog nöjd.
Vår färg som du frågade om är blank 60.
Vagnen var riktigt fin
Kram
AC

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Pärlgrått låter jättefint för trappan, och vilken underbar vagn.
Kramar och ha en mysig kväll
AnnaMaria

Jenny sa...

Hej Sirpa!
Lyckliga du som fick ett slagbord som tack för att du satt barnvakt;)

Mattan finns i flera färger och storlekar, bla hos frapp.se.

Vilken fin trappa ni har! Pärlgrått tror jag skulle bli super! Funderar på något liknade till våran trappa. Väggarna är vita då vill jag ha en annan nyans på trappan..

Ha en trevlig kommande vecka söta du!

Kraam Jenny

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Jag sitter också i soffan nu!! Och smäller i mig!
TACK! Blir alltid lika glad av dina kommentarer!
Golven ska vi lacka med pigment i, och sen ska vi ha ett lite starkare matt lack i sista lackningen. Tänkte först vitsåpa men vi behöver ett tåligare golv i hallen och vi vill ha samma på hela nedervåningen dä vi har trägolv, så då blir det så istället! Ser lite "skitigt slitet" ut!! :)

KRAM!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Underbar vagn den skulle man inte säga nej till. Pärlgrått till trappan låter super lycka till.
Ha en fin dag/Theres

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Jag har aldrig målat med linoljefärg. Har hört några som ångrat sig då det krävs lite mer jobb och att det tokar länge. Men sen är ju resultatet ett helt annat än med andra färger. Tål att tänkas på!
Bra blir det vilket som, det slår jag vad om!!! :)

Sallys hus sa...

Hej fina du!
men å vilken fin vagn och trappen kommer bli så fin! Här ska den också bli ljust grå....suck...nån gång när jag orkar sätta igång igen...Den här helgen försvann utan att så mycket som ett penseldrag drogs....:(

Va mysigt det lät att baka frallor!
Jag vill också komma igång o baka..
Kram vännen!
Katarina

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Men så fin vagn..jamen den passar ju in hos er !! Tycker oxå att pärlgrå låter fint till trappen.

psst..lampfoten o skärmen har jag köpt på ljusdesign i lilla axvall..strax efter varnhem i riktning mot skara. Kan varmt rekomendera den elbutiken.

kraaam

Villa Hasselbacken sa...

Tror på en grå trapp, det blir super! Vilken fin vagn och vilka snälla vänner ni har. Hoppas kvällen blev precis som du ville ha den.
Kram Lena

LantlivsAnette sa...

Det blir fint med pärlgrått i trappen...sååå fin gammal vagn och vad snällt att ni fick den !!
Kraaam Anette

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Vagnen är jättefin och trappan likaså!
Den kommer bli superfin med en grå nyans!
Hoppas du har haft en underbar helg!
Stor kram
Jessica

Fågel Blå sa...

Kommer bli jättefint med pärlgrått!
Vilken vacker vagn
Önskar dej en fin vecka
kramar Kathrine

FruNeroLindström sa...

Så mysig.
Tror trappan blir kanonsnygg i grått, ska bli spännande att se slutresultatet.
Hoppas ni får en underbar start på veckan. Kram Malin

Browneyedgirl sa...

Spännande med ny färg =) Tror det kommer blir superfint. Lycka till!
Ha en toppen dag! Kram från mig

Kia sa...

Ja, det gäller att sprida ut barnen lite. : ) Men då blir det också en hel del körning hit och dit. Sånt är livet och kul är det när de har lite aktiviteter.

Önskar dig en toppen vecka!
Kram Kia

Chokladvillan 1910 sa...

Jag har oxå en trapp vi vill göra iordning. Den är nog skrapad någongång & lackad så nu är den gulaktig...usch ! Vi tänkte ha den i samma färg som ledgången som är i någon mörk träfårglasyr hehe ja, vi får se när vi kommer dit. Vit är inget att rekommendera då ALLT syns, pärlgrå låter jättefint ! Linolja i all ära (blir jättefint) men alldeles för omständigt för vår smak.
Vagnen är supercharmig !
Ha en härlig vecka ! Ska bli spännande & se när trappen är klar !
Kram Anki

Solstrimmor sa...

Så fin vagn, passar hos er:)
Hoppas du får ett olivträd i köket! Jag har gjort ett inlägg om skötsel idag.

Ha en fin dag!
Kram Eva-Mari

Bara Sara sa...

Men wow vilket ställe ni har det ser verkligen jättemaffigt ut!! Tack att jag hittade hit:-)