måndag 14 april 2014

Vardags stök





Välkommen till Påsk veckan får vi säga !

Jag njuter för fullt av det vackra
som naturen bjuder på oss just nu.
Här i våra trakter så har vi massor
av vitsippor, så fint även längst
landsvägarna, skogen,
bäcken mm.

Har du haft en bra helg ?



Några bilder från helgen med
vardags stök.
I lördags så fick det bli stor bak av
surdegs bröd.
Näst äldsta sonens klass ska samla in
dom sista pengarna till klassresan
så vi föräldrar får hjälpa till med
det med sista nu.



Färdig packade limpor och redo till
försäljningen







Ännu en vår dukning fick det bli
i helgen...
Vår lilla Ida har hjälpt till mig med att plocka
blommorna och den med påsk liljan
är hennes  plats :)
Det var viktigt det ! sa hon .



Och sen till bilderna med vardags
stök. I helgen så fortsatte
min A att snickra på blivande
Gäst toaletten.
Sladdar, byggstegen och byggdam
blandat med familje liv  och
helg fika.
Inte så dumt det heller :)

Här är en bild mot toaletten / hallen
från vårat vardagsrum.



Här står jag på trappen på väg ner till
hallen.
Till vänster så är det blivande toalett,
TV/ Biblioteksrum och den andra delen
av huset som inte är klart än med tvättstuga,
groventre mm...



Nästan samma vinkel.
I bilden ner till så är det på G att
sågas till överljuset till blivande
toalett. Hoppas att det blir bra,
för nu är det för sent att ångra ;)
Kan visa mer er sen hur det blev/
blir där .




Idag så blev det ändringar på schemat,
min extra natt blev dubbel bokat så
jag fick en ledig dag istället med dom
små och stora här hemma.
Det passar ju så bra när dom stora har
Påsklovs vecka .
Det ser ut som vi får solsken så vi får se
vad dagen bjuder på :)


Ha en solig dag du med ! KRAM



20 kommentarer:

Anonym sa...

Så underbart & vilken vacker dukning ♡ ...
/Kram vännen

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint det blir !!! Kraaam Anette

Husbilen Tuzzen sa...

En sådan limpa skulle jag lätt köpa, framförallt för att påsen var så fin dekorerad.
Gud vad ni jobbar och sliter med huset. Men fint blir det.
Kram Helén

LOPPISLIV sa...

Vilket fantastiskt fint hus ni har, så härligt med denna rymd och takhöjden och allt i gammal stil, supersnyggt!!! Och ert kök...suck alltså så fint!!
Ha en fin start på nya påskveckan.
Kram Paula

Unknown sa...

Åh vad fint ni har och gästtoaletten kommer bli superbra. Fönstret kommer du inte ångra.
Förstår inte hur du hinner....i allt stök bakar du och fixar fina dukningar. Limpan ser väldigt god ut och går säkert fort åt så barnen får in pengar till klassresan.
Här har stora tjejen lov nu medan den lilla har först nästa vecka.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Anna Stenberg sa...

Inte klokt så fint!!! Glad Påsk! Kram Anna

House and Garden by Bia sa...

Joo då helgen har varit bra ;)...var på landet och plockade blåsippor...vitsippor såg jag massor av kring dikeskanterna ;))....så fint!
Kram bia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bröd skulle jag ha köpt direkt av sonen, jag är ingen större bagare.
Och så fint du dukat, gulligt med blommorna.
Kramar/AM

Anonym sa...

Utrolig vakkert og gjennomført hus du har:)
Det var jo en kjempe idee og pakke inn en kake på den måten:) herlige bilder:)
Ha en god uke:)
Klem Merete

Mittgodastefinaste sa...

Ert hus verkar vara helt fantastiskt! Helgen var för kort tycker jag!! Vilken tur att din lediga natt blev på påsklovet!

Önskar dig en fin påskvecka!

Kram Jenny

Unknown sa...

Åh du har det så himla fint!
Gillar verkligen allt pärlspont!

Ha en fin Påskvecka!

Må så gott!

Kram
Lotta

Frida sa...

Vilken vacker dukning och spännande med ny toalett.
Ha en fin påskvecka!
Kram Frida

Livet på Vestergård sa...

Å, vad jag väntar på vitsippetider här hos oss.
Vilket fint hus ni har. Det ser så stort,ljust och rymligt ut. Vacker påskdukning också!

Lilla Majken sa...

Vilken vacker dukning! Spännande att se vad ni hittar på för renovering ;-). Här har vi börjat påsklovsveckan med kräksjuka!

Ha en fin vecka. Kramar Therese

Sallys hus sa...

Ljust fräscht och ljuvligt!!
Precis så vill jag beskriva ert hem..;)
Ni är så duktiga och swisch vad det händer grejjer hos er.
Jag hoppas vi också kommer ett hack närmre färdigt badrum den här helgen..;)
Kram Katarina

Jenny sa...

Moi Sirpa!
Mmm, vad gott ditt bröd ser ut:)

Imorgon ska vi åka till en byggnadsvårdsbutik här i närheten o köpa balsamterpentin, sen ska vi testa "ryholmsvitt". Hör av mig till dig om vi har några frågor:)(vi har även kollat in Ottossons Färgs hemsida, där har de olika instruktionsfilmer på hur man målar med linoljefärg:))

Skåpet är jättefint men jag får inte köpa några fler möbler innan vi är färdiga med rummen säger sambon,tack i alla fall;)

Vad fint det blir hos er!! Precis min smak!

Kraam Jenny

Ewa`s Galleri sa...

Så fint ni har det och vilken fin vårdukning
Ha en bra påskvecka

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min vän.
Ännu en underbar dukning i ert vackra och hemtrevliga kök :)
Vi har blivit lovade kanonväder under helga påskhelgen här och hoppas innerligt :)
Hoppas allt är bra med dig !
Stor kram
Jessica

HWIT BLOGG sa...

Det blir verkligen fint det där, åh jag önskar också att det fanns tid till renovering men men...det blir får bli sen det!
Önskar dig en GLAD PÅSK med mycket vila och god mat!
Kram,
Titti

House and Garden by Bia sa...

GLAD PÅSK!!!
Kram från bia!