torsdag 10 april 2014

Inspirations bilder











Till våran blivande gästtoalett ser ni här.
Har googlad lite och därifrån
har jag lånad lite bilder för att visa er.

Ja,  nu börjar man längta.

har du tips på liknande toastolar ?
Eller kanske var man kan köpa gamla
reparerade toastolar ?
Ifö 50 eller så ?



Hittade denna handfatet på det stora
blå/vita varuhuset .
Visst vore inte den så dum och dessutom
prisvärd  också ?




Och en bild lånad från google till en platsbyggd
skåp.
Jag måste sätta mig ner och börja skissa lite
hur har jag tänker så att min A kan sedan
snickra :)
Vi kommer att ha släta skåp, eventuellt med
en spegel. Har så här långt tänk att ha två
dörrar nedanför handfatet men sen ska det
bestämmas om det blir platsbyggda lådor
eller ett till skåp på ena sidan.
Kanske är lådorna praktiska att ha borstar mm...

Färgsättningen kommer nog gå i den Ryholmsvita
som vi har på vår trappa, vit, lite mörkare grå
och svart :)



Ha nu alla en fin dag där ute !

 Snart är det helg igen...

 Tack för alla krya på hälsningar.
Jag försöker att ha röstvila så gott som det går :)


KRAMAR Sirpa





6 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hej hej!
Men å det kommer bli ljuvligt där inne ju..;)
Super fina detaljer du visar.

Ang den 3/5 är jag i sthlm på den stora bloggdagen då. Tyvärr infaller ju den samtidigt.

Du får självklart komma hit o hälsa på framöver. Bara att tjoa till ett tag i förväg... vi har rätt mycket inbokat nu fram till sonen tar studenten..;)

Å sen tror jag inte alls att folk tycker man är dryg för att man inte kommenterar så ofta...hmm..eller jag hoppas inte de tycker det i alla fall..
det var just en sån sak som stressade mig förr...men nu har jag lagt det åt sidan och tänker att ALLA vet ju vilken tid det tar och att man inte hinner varje dag.
Kraaaaaam Katarina

Hajan sa...

KÄRA LILLA VÄN DET ÄR MYCKET ATT TÄNKA PÅ, MAN KAN JU INTE BRA GÅ EFTER LUSTEN, MAN MÅSTE JU TÄNKA
PÅ VAD DET KOSTAR OCKSÅ.
MEN DET MÅSTE VARA BÅDE ROLIGT OCH JOBBIG ATT VÄLJA, JAG TROR nI LYCKAS OCH JAG ÖNSKAR eRE LYCKA TILL.

emmashem sa...

Så roligt och spännande att göra om, det kommer bli jättebra!
Kram Emma

Anonym sa...

Ååååå...hvor fint det kommer til å bli:)
Blir kjempe spennede å følge med:)
He he he...godt vi og barn ser ting forskjellig:)
Takk for herlig spor inne hos meg
Klem Merete

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är ju så roligt och planera och välja, du kommer helt säkert få ihop det jättefint. Och det är en fin tid vi har nu, känns som mycket roligt väntar.
Kramar och trevlig helg/AM

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fina grejer du visar, det kommer att bli en ljuvligt fin toalett det där..Ha nu en toppen dag, det är ju Fredag så då fikar vi !!! Kraaaam Anette