onsdag 9 januari 2013

Osmo Colour



God kväll i stugorna !

Hoppas att allt är bra med er.
Här hemma har jag slipat golvet i hallen på en liten yta och behandlat första gången.Typ precis bara där som skåpet ska stå ;)

Vi använder trävaxs som kommer från Osmo Colour. Det kommer att bli tre olika lager och slutresultatet blir vitlaserad trägolv.
Jag har jobbat med dessa trävaxen nu i många många år. Av olika nyanser under åren har vi haft beroende av inrednings trenden... ;) Absolut nått som jag vill tipsa er om.



Visst blir det skillnad bara efter att ha fått första strykningen ?



Pysselbitar som ska passa ihop. Lite pyssel är det för min A då vi har två dörröppningar i hallen.
Vid dörrposten har vi lagt en tvärbräda i samma nivå som golvet. Det blir på ett sätt som en tröskel utan kant och samtidigt skiljer den av dom olika rummen.


Kanske blir det mer om renoveringen imorrn...
Eller kanske får ni veta vart vi var och vad vi valde till vårt blivande kök ? ;)
Sov så sött ! kram

posted from Bloggeroid

7 kommentarer:

Lina sa...

Osmo dekorvax är hur bra som helst. Vi har också använt dem i flera år, bl.a. till golven och bänkskivorna.

Så fint, så fint det blir!
Varma kramar till dig!
Lina

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Blir det inte en rand där du slutar behandla (mitt i liksom)?
men det kanske inte kommer synas om det ska behandlas fler gånger.
Snyggt blir det!!! Riktigt fint!! Vad kul att det artar sig!! Kram!

Anki sa...

Blir jättefint! Jag vill oxå ha såna fina golv, men bor man i lgh så får man nöja sig med det man har;)

Ha nu en fin forts på veckan!
Kram!

Madame Edith sa...

Snyggt!!

Kram/M

FruNeroLindström sa...

Så snyggt det blir.
Ha en skön kväll, kram Malin

LOPPISLIV sa...

Vad fint det blir. Jag vill slipa och vitvaxa vårt parkettgolv som blivit så mörkt. Har kollat på just detta vaxet. Ha en fin kväll goa bloggvän! Kram Paula

Anonym sa...

Åhhh vad fint det kommer bli i ert kök : ) Tack för den gulliga kommentaren om vårt hus : ) utsidan ska vi ta tag i till sommaren bävar lite men det måste göras stor kram Sofia fin hon är lilltjejen!