fredag 28 februari 2014

Våran hall






God morgon på er !

Nu är det helg igen och det allra bästa är
av allt är att jag också är ledig i helgen :)

Jag är lite utflykts sugen. Har hittat ett nytt
fint ställe som jag skulle vilja besöka.
Annars får det återstå vad helgen ska
erbjuda  :)
Vad har du för helg planer ?

På den översta bilden så är det den
gamla fönstret som vi har i våran
hall.
Vardagsrummet skymtar i bakgrunden.



Jag passade på att ta några bilder från
våran hall i veckan.  Här har ni några av dom.
Vyn från köket mot hallen.

Det är så mycket roligare nu att ta
bilder igen när ljuset är på väg tillbaks.






En hörna i hallen



Nu äntligen så har jag kommit igång
med målandet igen :)
Men det är ju så viktigt att ta dessa
pauser när man renoverar eller hur ?

Här är en av pardörren som leder mot
vårat kök från hallen.
Ni ser den Ryholms vita linoljefärgen som
kommer från Gyllenhaks Byggnadsvård
 på vår trappa och fönstret i hallen.
Vi ska nog ha alla innerdörrarna i hallen med
den samma nyansen. Vad tror ni ? 




Sittbänken i hallen nedanför fönstret


Den gamla hyllan som jag hittade hos
fina Marie hamnade här i hallen.



Så här ser det ut när du kommer in 

till hallen. Fönstret sitter precis så
högt som det gick att få pga att
trappen är där som den är.
Vi ska göra nått med fönstret, bygga
upp på höjden med en list och en hylla
på nått sätt så att man lurar ögat lite :)



Trappen upp till övervåningen.
till vänster har vi vårat kök,
rakt fram vardagsrum och till
höger kommande biblioteks/TV-rum
och några rum till såsom tvättstuga,
grov entré mm...








En bild mot våran hall när man öppnar ytterdörren.
Vardagsrummet skymtar där också i bakgrunden.



Det gäller att ta var på dom härliga vårdagar eller
hur ? I veckan hade vi vår första fika ute på trappen.
Mamman fick lite bär och grädde och dom små trollen
glass.



Det blev visst några bilder igen...
Hoppas att du överlevde :)

Nu så tar vi helg här hemma, jag ska baka något gott till
fredags fikat också. Så som jag har längtat. :)

Önskar er alla en riktigt härlig helg !

KRAM på er !


13 kommentarer:

Siddis back home sa...

Nydelige Bilder, så koselig! Ha en vidunderlig helg!

Sallys hus sa...

Godmorgon!
Härligt med lite ledigt!
Här är maken sjuk så det blir en lugn helg. Han vill ändå fortsätta bygga i badrummet så jag försöker stoppa honom lite..;)
Ni har det så vidunderligt fint och tänk att det äntligen börjar bli färdigt.. som ni har slitit!
Dörrarna kommer nog bli jätte fina målade men själv hade jag nog behållt dem precis som de ser ut just nu.. som en lite ruff detalj som bryter. Fast jag förstår att ni vill åt den krispigt vita sekelskiftes romantiska stilen och då blir ju målat bäst. De är underbart vackra i alla fall och ni har det sååå fint! Vill se det där live snart..;) Mysigt med fika på trappen.
Kraaaaaaaaam Katarina

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min vän.
Vilka underbara bilder från er hall.. Ert hus verkar vara hur fint som helst och stort :)
Har inga direkta helgplaner ännu men hittar nog på nåt mysigt.
Njut av din fredag.
Stor kram
Jessica

Ekenäsliv sa...

Hallå där:)
Å himmel vilken hall så fin!!! Ja, då kan man allt känna sig nöjd när man slitit så!
Vår hall kan knappast kallas hall, därför hoppas vi att vi kan ha möjlighet att bygga ut i framtiden. Trisslotterna ger ju inget, så man får väl satsa på något annat;-)
Ha en fin helg nu o njut av ledigheten!
Kram Anna

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Åhhhhhh så fint! Vilken hall!
Helt underbart!
Linoljefärg är verkligen vackert, nyansen ser så fin ut.
Vad har ni använt för färg i trappan? Och hur länge har den varit vitmålad? Undrar hur det håller sig, är såååå sugen på att måla vår trappa vit.

Önskar dig en härlig ledig helg
Kramar Anncathrine

Anna Stenberg sa...

Inte klokt så fint ni bor!!! Skall bli kul å se på riktigt! Jag skall prata ihop mig med Å, så kanske vi kan komma båda två! Det ser jag fram emot!!!! Trevlig ledig helg nu! Och så är jag nyfiken på utflyktsmålet.... Kram Anna!

Anonym sa...

~ Underbart ~
/Kram <3

Husbilen Tuzzen sa...

Tack för titten i ert fina hem. Läckra bilder!
Kram Helén

Frida sa...

Vilken härlig hall och vackert fönster!
Kram Frida

Hannis sa...

Ni har så fint vännen!!
En alldeles underbar plats att leva på med sin familj.

En skön helg till dig/Kram Hannis

G:a Affären sa...

Vilken välkomnande hall med rymd, och fönstret ger en spännande känsla att se mer.
Härligt med första vårfikat ute på trappan!

Trevlig helg!
Kramar
Cia

HWIT BLOGG sa...

Åhh vilken hall! Så stor och ljus...min hall känns som ett frimärke i jämförelse! Jättefint blev det och med många härliga detaljer...såå välkomnande!
Ha en fin helg, sköt om dig!
Varm kram,
Titti

House and Garden by Bia sa...

Så fint ni har det ;))....så fina pardörrar....önskar dej en fin söndag....
Kramis bia