fredag 21 oktober 2011

Helg med julkännslor



God morgon !

Idag  blir en härlig höstdag till här hemma men det  börjar bli kallt ute .
Jag har börjat få såna jul känslor och  lust att börja binda kransar
av mossa och lingon ris.
Än är väl för tidigt att sätta igång med peparkaks baket ;)

Idag blir det lite bilder från kökshyllorna. Det har börjat komma upp
lite rödvitt porslin.






Fick  även dom här fina  rödvita textilerna som present av våra goda vänner.
Så passande nu till dessa juletider och en härlig färg klick till vårat
vita kök.

Och Jennifer fick den mysiga julboken.

Jag har funderat över min blogg. Märker att det blir så mycket
detalj bilder. Jag ska försöka bättra mig att ta mer helhetsbilder
härifrån i framtiden eller iallafall mer vad jag har gjort.

Det var allt för denna gången men först vill jag önska er alla

En riktigt fin fredag !

Kramar Sirpa

10 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åhhh så fint du har det!
och vilka fina saker du fått!
ja nu är det mys på hög nivå ler!
mycket ljus blir det!
Ha en fin helg!
Kramar Kathrine

Kickan Style sa...

Jag har också börjat bli sugen på julen. Ovanligt tidigt detta år måste jag säga!!

Ha en fin helg!
Kristina

Unknown sa...

Hej!
Du är på god väg! Dagens bilder var jättefina. Försök att få upp storleken lite så blir det ännu finare...
Jag ska hälsa S....du kan tänka dig att det blev lite flamsigt:)

Jag ska plocka lingonris i helgen tänkte jag och börja lite....kanske kommer snö snart.

Joodu visst ska jag tänka på dig, det kommer att gå fint!

Jag ska kika schema senare.

Kram Anna

Mys och hemtrevnad sa...

jag tycker det är helt okey med detaljbilder...finns ju så mkt fint att titta på...kramis semlan

Tina sa...

Jag vill inte släppa in julkänslorna ännu. Då kommer jag att tröttna innan den är här.
Men jag längtar lite..

kram o trevlig helg

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint du har det..exakt min stil också..jag längtar såå till Julen nu..det är nedräkning nu tills man får ta fram alla jullådorna !!
Kraaam Anette
P.s mejlar dig om boken nu..

Unknown sa...

Hej vännen!
Du har så fint och jag bara älskar ditt diskställ, önskar mig ett sådant ut till stugan.
Ha nu en mysig fredag med familjen innan det är dags för helgarbete.
Kraaam Ing-Britt <3

Fröken Agnes sa...

Hej!

Vad härligt med julkänslor. Kanske dyker de upp även hos mig snart:) Så fint från ditt kök och lika fint är det ju i verkligheten:))

Ha en fin helg goaste Sirpa!

Kram Jenny

Gamla skolan-Jennie sa...

Hej fina Sirpa!

Jag måste erkänna att jag också börjar att längta till advent..men snart är det här, veckorna går ju så rysligt fort!

Den där brödburken som du har har jag suktat efter länge! Får kanske bli att önska mig en sådan av tomten!

Ha en mysig kväll!

Kram Jennie

Älskade pion sa...

Underbara bilder.Ha en riktigt bra dag vännen.Kram ulrika