måndag 24 februari 2014

En morgon stund




Hej !

Ny vecka med nya utmaningar eller hur ?

Nu är det vår i luften, ljuset som är på 
väg tillbaks och dessutom sista veckan
 i februari.

Nått som är riktigt härligt att kliva upp i 
tysthet på mina lediga helger,
 smyga ner till köket och vakna till dagen 
med en kopp kaffe i min lilla ensamhet.
Sakta men säkert sedan börja förbereda en
helg frukost med nybakad bröd till  familjen
när dom vaknar .
Göra  " Stor frukost "som vår femårig
Ida säger.

Vad tycker du om ?



Samtidigt njuta av dessa härliga morgon stunder
som naturen bjuder på .



Tidigt på morgonen när det är tyst i huset och
tyst ute.
Där finns  bara jag och kameran ute på vår trapp med
den vackra soluppgången mot Vättern.














Morgon ljuset i vårat kök










Önskar er alla en fin start på veckan !

KRAM

9 kommentarer:

Anonym sa...

Otroligt underbart & så vackert <3 ..
Här lyssnar jag på fiskebåtens dunk & vågornas småbrus - Love it/Kram vännen

House and Garden by Bia sa...

Åh så vackra och rofyllda bilder...kan riktigt känna lugnet i dom ;)).....hoppas du har det bra;
Kram från bia

Dagdrömmar och verklighet sa...

Oj så vackert, vilken utsikt ni har!

När jag gör frukost skär jag gärna upp mycket frukt och grönt, sambon ställer endast fram det nödvändigaste vilket gör hans frukostar ganska torftiga enligt mig.. =)

Trevlig vecka!
Kram malin

Mittgodastefinaste sa...

Vilka fina morgonbilder från ditt kök! Jag älskar också den stunden när man smyger upp först av alla och tar den första kaffekoppen!

Kram Jenny

Gabriella sa...

Så vackert! Vilket ljuvligt ljus, helt underbart ju:)

Vitae stilo sa...

Visst är det härligt med ljusa mornar och ljusa kvällar och solen sakta börjar skina in i våra fönster, snart är det vår!

Trevlig vecka!

Kram
Helen
www.vitaestilo.se

Mys på Stommen sa...

Åååh så fint ♥ Älskar när solen lyser in!! (älskar såklart solen överhuvudtaget)
Vi har också morgonsol i vårt kök, fast jag är aldrig vaken så tidigt att jag får se det vackra... Är lite av en sömntuta hihi...

Trevlig kväll!
Kram My

Malin - Stjärnflocka sa...

Helt underbara bilder!!!! :)
Kram Malin

G:a Affären sa...

Vilka fantastiska naturbilder och vilken utsikt!
Sen tycker jag om ert kök, även det ljust och fint. Och solen är alltid välkommen in.

Kramar
Cia