måndag 29 november 2010

Idas spis är nästan klar...


Hej på er allihopa !
Hoppas att ni har haft en bra Adventshelg !
Nu är det en ny vecka igen..
Här är det strålande väder. Massa snö och
solen skiner.. men bitande kallt.
Idag tänkte jag visa några bilder från Idas
hemsnickrad spis..
Den fick hon som 2-års present av oss.
Jag sa hur den ska vara och A
har snickrad efter det.. :)
Men vi utgick från
den gamla diskbänken från 1900-talet
som står brevid spisen..
Det tar sin lilla tid att pyssla men fint blir
det till slut..
Nu saknas det en liten lampa i ugnen och
plåten ska målas färdigt..
Har bara inte bestämt mig i vilken färg.
Ni kanske kan hjälpa mig ?
Ljusgrått eller svart ?
Ha en bra vecka!
Kramar Sirpa

3 kommentarer:

Unknown sa...

Nu gick det ju bra! Jättefin spis, den kommer bara bli finare ju äldre den blir! Tycker nog svart, eller grå, fint vilket som. Ni är så är så flitiga! Snart måste vi börjar med övervåningen:)

Kram Anna

fem barns mamma sa...

Mysigt att den snart är klar! De tycker ju det är så kul att leka "kök"!
Jag hade målat svart, men det vet du ju redan;-)
Kram, kram

Vita rosor och förgätmigej sa...

Men vilken fin blogg du har! Har aldrig tittat in här förr men det är helt klart inte sista gången :0). Kul att ni har designat och snickrat spisen själv. Blir så mycket mer personligt då!

Kram/ Anna