måndag 5 september 2011

Ännu mer att måla

God kväll !

Ännu mer av gamla möbler...
Den här skänken kom också
med på möbel leveranssen förra veckan.
Den ska också målas fast jag gillar den
mörk bruna nyansen. Här gillar jag den
enkelheten som skänken har.
Den blir grå eller vit...men det kanske ni
kunde gissa;)

Idag har vi haft en lång dag. Det gick jäte bra hos läkarn och en lättnad för mamman :)
efter sjukhusbesöket fick vi passa på att storhandla.
Nu ska jag sjunka ner i soffan och  efter det
blir det eventuellt att målar tvätta möbler.

Ha en fin kväll !

Kramar Sirpa



12 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Tråkigt att du målar om en sådan möbel. Köp något som redan är ommålat eller i sämre skick.

Kanske det finns en anledning till att du målar om, fast det inte inte syns på bilderna/Kicki

Vackra Vita Ting sa...

Det kommer bli superfint när du målat det!
Jag önskar vi hade större hus så jag kunde släpa hem fler sådana här fina gamla möbler:)
Kram
Paula

Unknown sa...

Skönt att det gick bra hos doktorn. Fin möbel, kommer att bli fin som målad även om den är fin nu med. Fast lite för murrig för oss:)

Ska du jobba något, helgen...den ska jag. Kanske vi ses. Kanske kan vi luncha någon dag.

Kram Anna

Trivsamma förändringar sa...

Riktigt snyggt skåp! Håller med dig om att det är fint som det är, men tror ändå det blir snäppet snyggare i vitt eller grått.

Kram Maria

Unknown sa...

Så snyggt skåp som kommer bli ännu finare målat, jag röstar för ljust grått ;).
Vad skönt att det gick bra hos doktorn idag.
Kraam Ing-Britt

Unknown sa...

Så snyggt skåp :))
Kram Maria

LantlivsAnette sa...

Åhh du..det var en jättefin skänk..
Kraaam Anette

fem barns mamma sa...

God morgon!

Så skönt att det gick bra igår! Hoppas det är över nu då, så hon får vara pigg nu!
Mjölet köpte jag på Almnäs i aug, när det var Öppen Gård, men det går nog att ringa och höra med dem om man vill handla, de hade massa olika sorters mjöl!

Här rusar tiden fram, men nu har vi nog kommit in i vår vardag, både jag och tvillingarna. Men den mesta lediga tiden går till vardags-sysslor, tvätt, mat och handling, lite tråkigt, men det visste jag ju innan!

Njut av dagen, kram Emma

Tina sa...

Skönt att allt är ok och att ni alla mår bra.
Målningen kommer att gå som en dans, de där skåpen är ju så kul att måla. Kommer att bli bra!

kram!

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej!
Vilket fint skåp blir ljuvligt när du är klar!!!
Kanske vi hörs idag
Stor kram vännen din!!!

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhh så fin den var!
ha en fin vecka!
Kramar Kathrine

Vintage House sa...

Hej
Vad skönt att allt gick bra idag och skönt att kunna slappna av..
Skänken är super enkel och vacker.
kram
sandra