tisdag 18 januari 2011

Lite mer bilder från Norrskenet 2




Hej på er !

Idag visar jag lite mer bilder från vår an förra hus.
Ni som inte vet så byggde vi ett hus i Sigtuna 2004.
Vi var med från början, byggde själv och det var en upplevelse att få vara med det !

Allt som vi planerade och ritade på papper blev tillslut färdigt.
Men mycket jobb var det .

Jag gjorde ett collage av bilderna. Kanske inte det finaste. Det finns så många bilder.
Vi byggde in mycket av Ikea gardebor där även köket kommer från
Ikea .
Vi hade lite annan stil där vad vi har nu.. och hur vi ska renovera
detta hus som vi bor idag .

Om ni vill ha mer bilder eller mer närbilder av nått så hör gärna av er!
Annars kan ni trycka på bilden så då får ni ett större bild.

Den lilla Toaletten som ni ser byggde vi under en trappa.
Tänk vad mycket man kan få på så liten yta!

Det är nog den , bastun och kakelugnen som man saknar mest ...




Här är några bilder från tvättstugan, där inne byggde vi in värmepannan med panel och dörrar
som jag målade i vitt ... Och då slapp man se allt det fula när man skulle till
tvättstugan och badrummet och bastun .

Några bilder från hallen , allrummet på övervåningen, barnens rum och även lite
bak blev det då också !
Många minnen har vi och mycket uppskattade man när huset Äntligen
blev klar !
Vi bodde i husvagnen också delvis under tiden och då var barnen
ganska små...

Innan vi byggde huset  så har vi renoverat en lägenhet , ett radhus och
 en villa ...

Men huset som vi bor idag är vårat Drömhus !
Och här har vi den charmen som vi har sökt genom åren.

Stackars er nu blev det ett långt inlägg igen ...


Ha en bra Tisdag!

Kramar Sirpa

Ha en riktigt bar Tisdag!

9 kommentarer:

Unknown sa...

Verkligen ett fint hus ni byggt. Förstår att du saknar det ibland men erat nuvarande hus är verkligen vacker och har en unik charm som bara ett gammalt hus kan få.
Ha en fin tisdag, kram Ing-Britt

Vita rosor och förgätmigej sa...

Spännande att få se så många bilder från samma hus. Man får en bättre överblick över hur inredningen såg ut. Verkligen jättefint!

Kram/ Anna

Fröken Agnes sa...

Hej!

Vilket fint hus! Så roligt med så många bilder. Men ert nuvarande hus är alldeles underbart tycker jag!

Hoppas du får en fin eftermiddag!

Kram Jenny

Tina sa...

Låter som ett riktigt hus äventyr! Husvagn, bygge, väntan och glädje.

Jättefint, kakelugn skulle jag vilja ha..kaminer är ok men inte samma sak.

Kram och trevlig tisdag, Tina

Unknown sa...

Många bilder blir det....lite smått men när jag klickade så blev det ett stort kort och det var lättare att se det fina huset. Håller med dig, ert nuvarande hus är drömhuset! När ni väl får det i hamn så kommer det bli super:))

Kram Anna

Vit som snö sa...

Inte alls synd om oss! Härligt inlägg, när man klickade upp såg man hur mycket fint det var!
Vi har också byggt vårt hus och visst hamnar det på en speciell plats i hjärtat:) Fast jag tror inte jag skulle göra om det... Å andra sidan är ju barnen större nu och dyker en dröm upp så gör den:)
Kul att se!
Kram Cilla

Nicole sa...

Inte är det synd om oss inte, som får se så härliga bilder. Vilket fint hus ni byggt! Det var strongt gjort att kunna skiljas från det då ni hittade drömhuset!

Kram, Nicole

Anna-Lena sa...

Halloj Sirpa!

Oj, vilken bostadsresa ni hunnit med. Jag förstår verkligen att ni har funnit ert drömhus nu, det är ju så vackert! Ler igenkännande när jag ser de fina bilderna från Norrskenet. Jag kommer ihåg att jag tyckte att barnrummen var så fina med! Du/Ni har verkligen en god smak men allting ändras ju vart efter tiden går. Förstår att det kanske kommer bli en lite annan prägel på huset som ni har nu.

Själv drömmer jag också om ett gammalt hus. Vem vet, en vacker dag kanske det blir så. Nu blir vi nog kvar ett tag till där vi bor för man "boar"ju in sig.

Ha nu en jättefin vecka!

Kram Anna-Lena

Photo by Maria sa...

Hejsan!!

Tack för den supergulliga kommentaren i min blogg.. Kul att du hittade dit :-)
Och med det hittade jag ju till din fina blogg, alltid kul att hitta till (för mig) nya bloggar..

Kram Mia