tisdag 25 mars 2014

Helg






God morgon tjejer !


Ännu en ny vecka här och den allra sista veckan i mars.

Nu är min jobbar helg över och idag njuter jag
av en ledig dag tillsammans med dom små trollen :)
Det är det som är belöning när man jobbar helg...





Helgerna är härliga, både att unna sig god mat,
fika och att familjen är samlad.




Till helg fikat fick det bli denna helgen en
enkel variant av tårta,
en Britta - tårta.
















Och vi tog  även fram vår fondu - gryta i helgen,
det var länge sedan sist. Gott ihop med ugnsrostade
grönsaker,sparris,vitlöks och rödvinsås till .


Solen skiner även idag, nu ut på en lång promenad .

Nästa gång så får ni se några bilder från gäst - toaletten,
än är det inte så mycket att se men ändå...
Skalet är klart, det mesta underarbetet är gjord nu.
Sen kommer ju det roliga eller hur ?

Ha det gott och tack igen !

KRAM





8 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Bara så gott med Britta tårta.Ha en skön ledig dag och hoppas att solen skiner på dej .Kramar Rita

Patricia sa...

Åh va god den tårtan såg ut, det var länge sen jag gjorde Brittatårta .. =)

Här skiner också sålen och jag väntar på några fler plusgrader innan jag ta min promenix .. =)

ha en bra dag!
Kram Patricia

Mittgodastefinaste sa...

Viken härlig helg det låter som! Och då har du ändå haft jobbarhelg! Lika inspirerande bilder som alltid!

Kram Jenny

Sallys hus sa...

Godmorgon!
Å vad smaskens det där ser ut!
Härligt med ledig dag efter jobbhelgen.
Tänk vad underbart att du kan baka i ditt fina kök nu... tänk sånt jobb ni lagt ner där inne.
Gästtoan ska bli så kul att få se sen och det låter som den kommer bli underbart fin!
Hallens dörrar är underbart fina och jag skulle absolut låta dem bryta av mot allt det andra vita. Endera i den vita nyansen du har där eller också ljust pärlgrå...haha blev du klokare nu?
Jag mår inge bra så idag är jag hemma. det är sååååå tråkigt att ligga still. Det är ju underbart väder ute och här hemma finns 1000 saker att göra... MEN jag ska verkligen försöka ta det lugnt.
Gräddar ni våfflor idag?
Jag hade inte tänkt det men nu gräddas det ju för fullt överallt så lite sugen blir man ju allt.
Ha en fin dag!
kram Katarina

Anonym sa...

Så gottit med Brittatårta - riktigt lyxfika ju hihi ...

/Kram från lilla mig i vårsolen

Fågel Blå sa...

MMMMM ser gott ut med Britta tårta!
Skönt att vara ledig en dag och umgås!
Ta hand om dej och njut dagen
Kramar Kathrine

House and Garden by Bia sa...

Åh va gott med tårta...hos oss blir det inga våfflor idag....vi tjuvstartade och åt i fredags...men det är ju riktiga våffeldagen idag ;))....kram bia

Unknown sa...

Tårtan ser jättegod ut!
Det riktigt vattnas i munnen..
Ha en fin kväll!

Kram
Lotta