måndag 6 maj 2013

Gammalt och Nött




Det var dessa fina gamla burkarna. Men det är ju precis sådant
jag gillar. Dom här fick också följa med  mig från
Loppisen. Faktiskt just såna här har jag spanat länge och

det var kul att hitta. Man kan bli så glad över små fynd.

Vill tacka alla tjejer som var där sålde och medverkade
denna fina  Loppisen.
Det har nästan blivit en Tradition och ett härligt start

till maj månaden. Så hoppas att det fortsätter.






Den ena burken saknade en lock men det gör inget.
Kanske kan man även ha fina blommor i dom .
Nu ska dom få stå och vänta på sin plats i köket.





Efter Loppisen hade vi ett litet Blogg träff hos
Johanna . Härliga skratt blev det tillsammans
med Johanna och Anette.
Det var första gången jag träffade Fina Anette.
Och det blir ju inte den sista gången heller !!!
Nästa gången får det bli hos mig .
Tack Tjejer för en mysig fika !



Ni Alla Goa där ute ! Ha en riktigt härlig dag !
Tack att ni kikar in här.

Jag ska även försöka denna veckan
 att hinna vara en bättre blogg vän.
Men ibland så blir det ju så och speciellt
om man vill hinna med vissa saker :)

Kram från Mig

12 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan vännen!
Äntligen hinner jag in och titta till dig. Så många fina inlägg jag har missat.
Hoppas du har haft en fin helg och fått njuta av sol på näsan. Här har vi varit mest ute på sjön hela helgen och där har jag inte någon dator.
Sååå himla fin hon är eran Ida.
Kul med loppisen, hade gärna besökt den då jag kan tro att det fanns mycket fint där.
Ha nu en bra start på veckan, kram Ing-Britt

House and Garden by Bia sa...

Håller med dej...det är mycket som ska fixas på våren...räfsa löv, fixa blommor, så har vi torpet där vi pysslar lite ute också...bloggen får vänta ibland...
Härliga burkar du hittat på loppis;))
Kramen bia

VisaLiza sa...

Loppis är verkligen en bra grej. Både när man handlar eller själv säljer. Verkligt tjusiga fynd du gjort! Liza

Tina sa...

Jag har ju likadana, har köpt mina på loppis i Danmark!
Helgen låter lyckad, så kul!

kramen

Anonym sa...

Vad mysigt med loppisen och fina fynd gjorde du också.
Du fyller på med "godsaker" till ditt nya fina kök. Roligt att få se allt du shoppar.
Ha det gott
kram
AC

Prinsessorna på Bellevue sa...

Underbara burkar, vad kuul att du fyndade och lilla Ida är ju bara för sööööt! Smaskigt recept som måste provas och tack snälla för dina rara och fina ord!

Önskar dig en fin dag!

Kraam
Petronella

Clara Malvina sa...

God morgon!

Såå charmiga gamla burkar. Jag har en liknande sockerburk & flera stycken små, samla på dessa =)

Kram på Dig

Lina sa...

Hej! Så charmigt! Kul med loppisfynd!
Visst är det svårt att hinna med blogg och allt? Det är så mycket man vill göra, men det gäller att prioritera.
Önskar dig en fin dag!
Kramar Lina

Anonym sa...

Waooo,jättefina :)
/Kram Annmi i Hjosolen!

Hannis sa...

Hej där du härliga människa!
Vilka ljuvliga burkar=))
"Vill ha" faktor på dom!

Och vad mysigt med en bloggträff.
Kul när man möter människor som det klickar med.

Kram Hannis

Channal sa...

Åh vilka Gina burkar! Kul med något gammalt, det blir så personligt!!

KRAM Anna

Frida sa...

Sådana gamla burkar är verkligen fina. Har två liknade som kommer från Danmark. Gissar att du var på loppisen i Hjo? Dit hade jag gärna velat åka, ligger dessvärre lite för långt bort.
Det verkar i alla fall som om ni hade en trevlig dag :)
Ha en fin kväll!
Kram Frida