tisdag 14 augusti 2012

En sån fin Augusti bukett



God morgon på er alla fina !

Ännu vill jag tacka er alla för grattis hälsningarna som jag har fått av er.

När jag kom hem i fredags efter en lång dag så stog denna härliga augusti buketten på vårt köks bord.

Den fick jag av våra finaste grannar Alexandra och J.
Blev så glad !!! Det är så härligt att man har så fina människor nära!
Vi är så Glada att ha er här och även att ni alltid räcker ert hjälpande hand när det behövs !
Tack ännu en gång för en så fin överrasking ! Och för J för det fina valet.

Alexandra har även sin mysiga blogg Äntligen mamma . En blogg som hadlar om livet, mat och inredning . Kika gärna in !







Man blir så glad av dessa härliga höst färger som buketten bjuder på. Och faktiskt när jag just idag tittar ut så inser man att hösten är verkligen på gång .

En höst som för oss innebär nya rutiner. Men det ska ändå bli skönt.



Nu är det dags att ta tag i dagen. Komma i fas här hemma efter en lång arbetsvecka och även leta fram penslen ... Fortsätta med att måla :)

Men först så ska jag önska er alla en fin dag ! Tack att ni kikar in här !

Kramar Sirpa

posted from Bloggeroid

10 kommentarer:

Malin's Hus sa...

GRATTIS i efterskott! Och vackra vackra blommor du har fått. Gladioler är en storfavorit nu :)


KRAMISAR MALIN

Johanna sa...

Man blir verkligen glad när det står blommor på köksbordet när man kommer hem:) Vackra!

Ha en fin tisdag,

Kram Johanna

Unknown sa...

Vilken fin bukett och vilka fina grannar ni verkar ha.

Smultrongården ligger i ett litet samhälle utanför Örebro bara 1 mil från mig så visst harjag varit där många ggr :). Ett riktigt mysigt ställe du måste besöka nån gång när ni är i krokarna. Skulle gärna ha den boken jag också.

Är det något nytt jobb eller liknande som händer i höst??

Ha de gott vännen, kram Ing-Britt

Sallys hus sa...

Hej finaste lilla du!
Stort grattis i efterskott...;)
Vilka underbara blommor du fick!

Nu är jag ju hemma igen men ligger nedbäddad i sängen o snörvlar...tyyypiskt!!
Jag avskyr verkligen att vara sjuk.
Har svårt att bara koppla av o göra ingenting. Det är ju så mycket här hemma jag vill ta tag i...
Ja nu ska vi snart ta tag i vårt kök också. Vi ska bara göra en budget och en tidsplan, bestämma hur mycket vi ska göra själva och hur mycket hjälp vi ska ta in.
det är så spännande att följa ert bygge och ni är så duktiga! Tänk vad mycket ni har hunnit sen i vintras!
Jag är nyfiken på vad det kommer bli för luckor och bänkskivor...;)
Jag funderar och funderar..
Är ju inne på Ikeas Lidingö...men vet inte hur det kommer bli med vita väggar o socklar.. De luckorna är ju creme vita. Jag tycker i o för sig det är snyggt att blanda olika vita nyanser men jag vet inte...funderar just på om man skulle kunna lämna in dem på sprutlakering...men då får nog maken tuppjuck.....;)
Funderar också på att göra som du skrev att köpa deras laserdae lucka, slipa, spackla o måla den....men jag vet inte...vi har ju luckor nu som jag målat och jag tycker de lätt får märken....suck...jaja..ALLT kommer i alla fall bli bättre än det vi har nu..;)

kram o ha en fin dag!
Katarina

hemma hos lilla mej sa...

Grattis i efterskott.Bara så underbara blommor.Ha en fin tisdag .Kramar Rita ♥.

Mamma sa...

Det är vi som är glada att ha ER som grannar!!! KRAM

Nyanser av vitt sa...

En mycket vacker bukett. Grattis i efterskott.
Kram Agneta

Marie sa...

Hej Sirpa!

Ett stort GRATTIS i efterskott från mig och familjen, låter som du hade en härlig dag! Och vilka fina blommor du har fått, ljuvliga färger.

Kommer vara ledig fredagar den här terminen, så vi kan väl kolla om vi kan få ihop någon dag framöver när vi kan ses.

Kram Kram
Marie

Anki sa...

Åh vilka vackra, underbara färger!
Jättegrattis i efterskott söta du!

Nejdå, jag har inte glömt, bara du hör av dig *ler*

Goa kramen!

Hjärtruds Stuga sa...

Vilka underbara grannar! Det var en riktigt fin höstbukett du fick.

Ha en fin dag

Kram Karin